رییس شبکه دامپزشکی شهرستان گیلانغرب از مردم خواست گوشت مصرفی مورد استفاده خود را از مراکز مجاز که تحت نظارت بازرسان بهداشتی دامپزشکی هستند تهیه نمایند .

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر حسین حیدری با اشاره به افزایش دمای هوا و تکثیر و فعالیت کنه‌ها و احتمال بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، اظهار داشت: این بیماری یکی از مهمترین بیماریهای ویروسی قابل انتقال بین انسان و دام بوده که عامل انتقال آن کنه می باشد.

وی با اشاره به خطر این بیماری برای جمعیت انسانی، ادامه داد: بازرسان بهداشتی دامپزشکی، دامداران، قصابان، سلاخان، نقل و انتقال دهندگان دام عمده ترین گروه های در معرض خطر هستند و لازم است نکات بهداشتی لازم را در این زمینه رعایت کنند.

به گفته این مسئول خودداری از کشتار غیرمجاز دام،‌ خودداری از خرید گوشت های فاقد مهر دامپزشکی و خودداری از نگهداری گوشت در خارج از یخچال از جمله راه کارهای پیشگیری از بیماری تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو است.

حیدری همچنین پرهیز از تماس غشاهای مخاطی بدن با خون و ترشحات دام، خودداری از عرضه و فروش فرآورده‌های دامی در حاشیه خیابان، استفاده از دستکش هنگام خردکردن گوشت، خودداری از قراردادن چاقو یا کارد در بین لب‌ها و شستشو و ضدعفونی دست‌ها، وسایل و البسه پس از کار روزانه را از جمله مسائل مهم بهداشتی دانست که ذابحین و قصابان به منظور حفظ بهداشت و سلامت خود و مصرف کنندگان باید به آن توجه داشته باشند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان گیلانغرب، همچنینتوجه به نبود خراش و جراحت پوستی پیش از آغاز کار را از سوی ذابحین و قصابان لازم دانست.

وی به گروه‌های در معرض خطر توصیه کرد که در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند و از کشتار دام و یا تماس با امحاء و احشاء دام بدون دستکش مناسب خودداری نمایند.

حیدری توصیه کرد که پس از خرید گوشت و جگر آن را پیش از مصرف به مدت حداقل 24 ساعت در یخچال های معمولی با دمای صفر تا 4 درجه سانتی گراد نگهداری و سپس مصرف کنند ./س

برچسب ها: کرمانشاه ، تب ، کنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.