معاون وزير راه وشهرسازي گفت:‌بیش از 197 پروژه نوسازی در بافتهای فرسوده شهری از منابع داخلی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران اجرا شده است.

مجید کیان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیش از 197 پروژه نوسازی در بافتهای فرسوده شهری از منابع داخلی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران اجرا شده است افزود:اعتبارات عمرانی استانها و  مشارکت بخش خصوصی نظیر مجموعه  بزرگ شهید بهشتی  شهر تبریز ، محور صیقلان – تختی در شهر رشت ، مجتمع تجاری خورشید در شهر مقدس قم ، پروژه مجد و سارا در  شهر مقدس مشهدو تامین شده است.

وی درادامه افزود: برخی از خانه های با ارزش فرهنگی ، معماری و تاریخی و اعطای کاربری مناسب زندگی امروزین شهری به منظور احیاء هویت ایرانی – اسلامی از جمله خانه آزادی ، آذر، سمائیان ، تمیزی مرمت و مقاوم سازی شده است.

 معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه اظهارداشت: 5 عنوان کتاب تخصصی ، برگزاری بیش از 150 نشست تخصصی با گروهها وتشکلهای تخصصی علمی و اجرائی در کشورو برگزاری نمایشگاههای تخصصی و عمومی سراسر کشور چاپ شده است.

وی  با اشاره به اینکه از پایان نامه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد وبالاتر با موضوعات مختلف فنی ، اقتصادی ، اجتماعی حمایت شده است افزود: درارتباط با موضوع بافت های فرسوده شهری و سکونتگاههای غیر رسمی  پایان نامه های بسیاری تنظیم شده است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران در ادامه تصریح کرد: آموزش چهره به چهره برنامه های این شرکت برای فرهنگ سازی ومشارکت پایدار مردم در احیاء و نوسازی بافت های فرسوده شهری تا کنون اجرایی شده است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: بافت ، فرسوده ، اقتصاد ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار