کيانپور با اشاره به اولین نشست جلسه ستاد توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی استان البرز گفت : دراین نشست مقرر شد تمامی دستگاههای اجرایی در استان البرز در رابطه با اجرای طرح مصوب توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی شهر کرج همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مجید کیان پور مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بيان اینکه کمیته های تخصصی ستاد توانمندسازی استان البرز  به زودي راه اندازی مي شود، گفت : راه اندازی کمیته های تخصصی ستاد توانمندسازی استان به ترتیب کمیته اموراجتماعی و فرهنگی به دبیری مدیرکل امور اجتماعی استانداری،کمیته امور اقتصادی به دبیری مدیرکل فنی وحرفه ای،کمیته پیشگیری از گسترش سکونتگاههای غیررسمی به دبیری شهرداری زیر نظر ستاد استانی و با هماهنگی دبیرخانه ستاد استانی(اداره  بافت فرسوده شهری اداره کل راه وشهرسازی استان) و  با همکاری سایر دستگاههای مرتبط عضوء تشکیل خواهد شد .

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه يادآور شد: در جلسه بعدی ستاد  هر یک از دستگاهها پس از ابلاغ پروژه های طرح مصوب توانمندسازی وساماندهی سکونتگاههای غیررسمی شهر کرج  که از سوی دبیرخانه ستاد صورت خواهد گرفت برنامه های خود را بر مبنای زمانبندی و  متناسب اعتبارات موجود یا پیشنهادات خود را ارائه خواهند داد .

وي در ادامه اظهارداشت : این موضوع باید در بودجه بندی شهرستان یا استان از طریق کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان و شورای برنامه ریزی و توسعه استان لحاظ گردد.

دبیر ستاد ملی توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی کشور  تصریح کرد : ستاد توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی شهرستانها  در شهرهای دارای اسکان غیررسمی در  استان البرز برای سیاست گزاری و تصمیم سازی و تصمیم گیری در خصوص موضوع سکونتگاههای غیر رسمی بایستی به ریاست فرمانداری و به دبیری شهرداران و با عضویت سایر دستگاههای اجرایی تشکیل و فعال شوند.

گفتنی است در  این نشست ضیائی فر مدیرکل راه وشهرسازی استان با اشاره به اینکه خدمت به مردم محروم و فراهم آوردن امکانات اولیه زندگی از اهمیت زیادی در جامعه ما برخوردار است گفت : مطالعه و شناسایی و همچنین توانمند سازی و ساماندهی  سکونتگاههای غیر رسمی استان البرز با جدیت و پشتکار انجام خواهد شد .

حدادپور معاون امور عمرانی استانداری البرز نیزدر این نشست خواستار حضور موثر کلیه دستگاهها اعم از خدمات رسان در ارتباط با ساماندهی  و توانمند سازی سکونتگاههای غیررسمی استان شد ./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار