شبكه جهاني "صداي آشنا" با ويژه برنامه هاي لحظه اي در ماه ، گلزار ادب، مشكات و تلاوت و ترتيل به استقبال ماه مبارك رمضان مي رود.

محسن شريف زاده مدير شبكه جهاني صداي آشنا به خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: ويژه برنامه لحظه اي در ماه كاري از گروه فرهنگ و تمدن اين شبكه راديويي است كه در 3 بخش توجه به ادعيه ماه رمضان، توجه به آيات، احاديث و روايات وارده در وصف اين ماه و توجه به آئين هاي پاسداشت و نيز گراميداشت ماه ميهماني خدا به تهيه كنندگي، سردبيري و نويسندگي طاهره جولاني، گويندگي فاطمه اسحاق تبار و بازيگري مريم واحد از ابتداي ماه مبارك رمضان هر روز ساعت 18:30 به وقت تهران برابر با ساعت 14 به وقت گرينويچ از كانال اروپايي شبكه جهاني صداي آشنا به سمع ايرانيان مقيم خارج از كشور خواهد رسيد.

وي افزود: گلزار ادب برنامه اي از گروه هنر و ادبيات صداي آ‌شنا است كه حكايت ها اشعار و گفتارهاي معنوي و عرفاني كتاب هاي كهن فارسي را كه متناسب با ماه مبارك رمضان هستند را روايت مي‌كند.

شريف زاده ادامه داد: گلزار ادب به سردبيري محمد حسين كيانپور، تهيه كنندگي حسين جهاني و گويندگي غلامعلي، امير نوري و زهرا مهرافزا با آغاز ماه مبارك رمضان هر روز ساعت 6 به وقت تهران برابر ساعت 1:30 به وقت گرينويچ از كانال آسيا و اقيانوسيه شبكه جهاني صداي آشنا پخش مي شود.

مدير شبكه جهاني صداي آشنا اظهار داشت: مشكات، كاري از  گروه جامعه و زندگي اين شبكه است كه در ماه مبارك رمضان قصد دارد پاسخگوي سوالات دختران نه ساله و پسران 15 ساله اي باشد كه امسال نخستين سالي است كه روزه داري آنها خواهد بود.

وي با بيان اينكه مشكات با آيتم هاي متنوعي چون بيان حكايات، خاطره، نمايش، گزارش و مباحث كارشناسي با حضور حجت الاسلام نوروزي به سمع هم وطنان مقيم خارج از كشور خواهد رسيد، تصريح كرد: معصومه دباج سردبيري و نويسندگي ، نازيلا نظمي تهيه كنندگي و ليلا صابونچي با همكاري عرفان ابراهيمي گويندگي اين ويژه برنامه كه در ماه مبارك رمضان همه روزه به جز شنبه ها ساعت 23:20 به وقت تهران برابر با ساعت 18 به وقت گرينويچ از كانال اروپا پخش مي شود را برعهده داشتند.

شريف زاده بيان كرد: شنوندگان ايراني خارج از كشور مي‌تو انند در برنامه تلاوت و ترتيل تلاوت قرآن را  از كانال اروپا با صداي استاد شهريار پرهيزگار، از كانال آمريكا با صداي محمد حسين و از كانال آسيا و اقيانوسيه نيز با صداي عباس امام جمعه بشنوند و پخش تلاوت و ترتيل از ابتدا تا آخر رمضان از كانال اروپا ساعت 6:15 به وقت تهران برابر با 1:45 به وقت گرينويچ، از كانال آمريكا ساعت 16:15 به وقت گرينويچ تهران برابر با ساعت 11:45 به وقت گرينويچ و  از كانال آسيا و اقيانوسيه ساعت 16:30 به وقت تهران برابر با ساعت 12 به وقت گرينويچ از صداي آشنا به  گوش خواهد رسيد.

شريف زاده خاطرنشان كرد: آئينه احكام، سلامت باشيد، گهر باران، صبح تازه و آفتاب نو، خانه ايراني، ايوان فيروزه، ترمه و تورنج، جام جم، بسته پيشنهادي، يه حكايت يك مثل، حديث آرزومندي، بي كرانه، از ميان گفته ها،رنگ زندگي در رنگارنگ از ديگر برنامه هاي شبكه جهاني صداي آشنا در ماه مبارك رمضان است كه به فضائل و فرهنگ اين ماه پربركت و همچنين تغذيه مناسب در اين ماه مي‌پردازد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار