معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: 200 هزار واحد مسكونی فرسوده در سراسر كشور در دست بازسازی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، 'مجید كیانپور' افزود: كار بازسازی و نوسازی این واحدهای مسكونی فرسوده كه عمدتا در بافت قدیم شهرها واقع اند از سال 1388 آغاز شده وهمچنان ادامه دارد.

وی افزود: بهسازی و نوسازی این واحدهای مسكونی با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد در دست اجرا بوده و پیش بینی می شود عملیات بازسازی آنها تا نیمه نخست سال آینده پایان یافته و به بهره بردای برسند.

كیانپور با بیان اینكه در سالجاری، 9 هزار هكتار از بافت فرسوده كشور نوسازی و بهسازی می شود گفت: بیش از 63 هزار هكتار از بافت فرسوده كشور باقی مانده كه در قالب طرح ها و پروژه های بعدی دولت قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه در هیچ مقطعی ، چنین كار بزرگی توسط دولت انجام نشده گفت:نوسازی بافت فرسوده باعث نشاط و آسایش اهالی شده و از تخلیه بافت جلوگیری می كند.

وی در خصوص ارائه تسهیلات برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده نیز گفت: هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات برای بازسازی بافت فرسوده شهرها وجود نداشته و در صورت همكاری شهرداران می توان بخش زیادی از بافت فرسوده كشور را بازسازی و احیا كرد.

مدیر عامل شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران افزود: دولت بدون سپرده گذاری شرایط پرداخت تسهیلات برای متقاضیان را فراهم كرده و زمینه برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به این عرصه نیز مهیاست.

وی اظهار داشت: شهرداری ها با تشویق، تخفیف و تسریع در صدور پروانه ساختمانی، شرایط را برای حضور بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده فراهم كرده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران روز سه شنبه از بافت فرسوده و برخی پروژه های شهری دزفول دیدن كرد.

كیان پور در بازدید از پروژه های توانمندسازی بافت فرسوده دزفول از جمله پروژه قائم ، پاركینگ طبقاتی طالقانی ، برج طاووس و بازار قدیم بر لزوم تسریع اجرای این پروژه ها تاكید كرد و گفت: شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تمام توان خود را به كار می گیرد تا پروژهای شهری دزفول هرچه سریعتر به اتمام برسد.‌

عبدالرضا احسانی نیا فرماندار دزفول نیز در این دیدار مشكلات طرح مسكن مهر این شهرستان را برای معاون وزیر راه و شهر سازی تشریح و خواستار توجه به این پروژه ملی شد./ع
برچسب ها: بازسازیی ، مسکن ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.