دانشمندان به تازگی دریافته اند ،افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن فراوان هستند معمولا بیش از افراد لاغر هزینه های مالی متعدد انجام می دهند.

به گزارش خبرنگارعلمی باشگاه خبرنگاران، افراد چاق معمولا سعی می کنند تا چاقی خود را به نحوی از دیگران پنهان کنند به همین دلیل به طور مرتب لباس ها و سایر البسه و پوشاک مانند کفش ها، کیف ها و یا شلوار های مختلف می خرند زیرا گمان می کنند که لباس های جدید می تواند تناسب اندام بهتری به آنها بدهد و نیز اینکه توجه دوستان و خانواده را از اضافه وزن آنها منحرف سازد.

گفتنی است، این افراد در هنگام خرید مرتبا لباس های مختلف را آزمایش می کنند و معمولا اضافه بر نیاز خود لباس می خرند به همین دلیل معمولا متحمل هزینه های اضافی می شوند و در دراز مدت عادت بد ولخرجی در برخی از این افراد نهادینه می شود.

این رفتار از نظر سایرین مانند اعضای خانواده و دوستان پذیرفته نمی باشد و در اغلب اوقات منجر به سرزنش فرد دارای اضافه وزن می شود و درنهایت سبب بروز اختلاف و استرس می شود.

بررسی ها نشان می دهند، علت اصلی این نوع رفتار به واکنش های روانی اشخاص باز می گردد که در این زمینه لازم است تا با یک روانشناس متخصص مشورت صورت گیرد و از راهنمایی های پزشک برای تغییر رفتار کمک گرفته شود./ح





برچسب ها: چاقی ، لباس ، رفتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار