پس از آغاز اعتصاب اتحادیه های مختلف ترکیه در روز چهارشنبه به حمایت از اعتراضات مردمی، هزاران کارگر امروز در میدان «کیزیلای» آنکارا در اعتراض به اقدام پلیس در سرکوب ناآرامی های پارک « قزی » استانبول تجمع کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شینهوا، کنفدراسیون اتحادیه های تجاری پیشرو (D SK) کنفدراسیون اتحادیه های عمومی کارگران (KESK) اتحادیه پزشکان ترکیه(TTB)و اتحادیه اتاق های مهندسین و معماران ترکیه (TMMOB) ، اعضای احزاب سیاسی چپگرا ، سازمان های جامعه مدنی ، با شرکت کنندگان در تظاهرات پارک قزی اعلام همبستگی کردند. تظاهرات پارک قزی ابتدا به صورت تحصن آغاز شد سپس به اجتماعات سراسری ضد دولتی تبدیل شد.

«اسماعیل حاکی تامبول » دبیرکل کنفدراسیون اتحادیه های عمومی کارگران اعلام کرد: «کسانی که نسبت به آب و خاک خود ادعا دارند، به راهزنی و تمرد متهم می شوند؛ مردمی که به دنبال آزادی و دمکراسی هستند غارتگر و چپاولگر توصیف می شوند.»

وی از دولت ترکیه به علت داشتن این برداشت که « چون دارای آرای بیشتری در صندوق های رای هستم، بنابر این هرکاری که بخواهم انجام می دهم » انتقاد کرد. تامبول گفت اعتراضات گسترده در ترکیه نشانگر فشار دولت بر شهروندان است.

دست اندرکاران اعتراضات کنونی در میدان تقسیم استانبول چهارشنبه گفتند تا زمانی که دولت از طریق اقدامات ملموس خواسته های آنها را محقق نسازد ، به «مبارزه شان» ادامه خواهند داد.
برچسب ها: ترکیه ، دولت ، اعتصاب ، اردوغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار