مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان، با سخنرانی معاون اول قوه قضائیه در حرم رضوی برگزار می شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان، با سخنرانی معاون اول قوه قضائیه سه شنبه خرداد ماه ساعت 17:30 در حرم رضوی برگزار می شود.

شوراي برنامه‌ريزي مديريت حوزه علميه خراسان با صدور بيانيه اي از علماي اعلام، اساتيد، فضلاء، طلاب و عموم مردم انقلابي دعوت نمود، در مراسم سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي، امام خميني (ره) شركت نمايند.

متن بيانيه به شرح ذيل مي باشد:

اگر ما امام را دوست داریم، باید راه و درسِ او را زنده نگه داریم و هدف‌هایش را، هدف‌های حقیقى و اصلىِ انقلاب به حساب آوریم و به سمت آن‌ها حرکت کنیم هدف‌های امام(ره) مشخص و روشن است.

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالي)

سلام بر روح آسمانی روح الله که به ابدیت پیوند خورده است؛ سلام بر خميني كبير که آرمانش حفظ اسلام و ايجاد نظام شكوهمند جمهوری اسلامی ایران بود؛ سلام بر ایمان و صلابت امام خمینی(ره) که هر انسانی را مفتون خود می‌ساخت؛ و سلام بر جذبه نگاه عمیقش که حالا به آینده ایران اسلامی دوخته شده است.

14 خرداد ماه هر سال، یادآور غم بزرگ ارتحال بزرگ‌مردی است که با همه وجودش در مقابل استکبار جهانی قد علم کرد و اوج اخلاص و دیانتش سبب شد تا کاخ ابرقدرت‌ها و پایه‌های ظلم و ستم فرو ریزد.

بزرگ‌مردی که به عنوان پرچم‌دار بیداری اسلامی مقتدای همه اسلام خواهان و عدالت طلبان جهان است.

امام خمینی (ره) حماسه‌ای فراموش ناشدنی در قلب بشریت است که زلال حقایق از سرچشمه کلام او نشأت می‌گرفت.

و اینک در آستانه نیمه خرداد ماه، همان روزهایی که ملت مسلمان ايران به رهبري امام خميني(ره) در 15 خردادماه با قيام خونين خود، نهال نوپاي انقلاب را آبياري كردند و در مقابل دشمنان و طاغوتيان زمان ايستادند، ملت غيور ايران اسلامي نيز، با حضور فراگير در حماسه سياسي انتخابات، نظام اسلامی ایران را از گزند توطئه‌هاي دشمنان اين مرز و بوم حفظ خواهند كرد که اين مهم‌ترین آرمان امام خمینی(ره) بود.

همچنان که امام راحل در این باره می‌فرمایند: «اين وظيفه‌اي است الهي؛ وظيفه‌اي است ملي؛ وظيفه‌اي است انساني؛ وظيفه‌اي است كه ما بايد به آن عمل بكنيم، همه‌مان بايد در انتخابات شركت بكنيم.»(صحيفه امام ج۱۸ ص318)

حوزه علمیه خراسان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ارتحال جانسوز آن رادمرد بزرگ تاريخ، از ملت شریف و انقلابي به ويژه علمای اعلام، اساتید معظم، فضلا و طلاب و ائمه محترم جماعات و دانشگاهیان دعوت می نماید تا در این مراسم گرامیداشت شرکت نمایند.


برچسب ها: مراسم ، سالگرد ، ارتحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.