سیدعلی کاشفی خوانساری، نویسنده و کارشناس تئاتر، معتقد است، برخلاف دیگر جشنواره‌های نمایشی مخاطب بازار تئاتر کودک و نوجوان مردم هستند نه اهالی تئاتر.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کاشفی خوانساری موضوع بازار تئاتر را خاص، قابل توجه و تاثیرگذار دانست و افزود: ساختار تئاتر کودک در کشور متکی به حمایت‌های دولتی است، در حالی که چنین مقوله مهمی دارای این قابلیت است که با اتکا به مشارکت نهادهای مردمی راه خود را پیش ببرد.
مولف کتاب «مهمان کوچک» با این توضیح که بازار تئاتر کودک و نوجوان باید بتواند زمینه توافق‌های کاری و برنامه‌ریزی اجرا برای گروه‌ها را در سطح کشور، مدارس، فرهنگسراها، مساجد، مهدکودک‌ها و کتاب‌خانه‌ها را فراهم کند، اظهار داشت: مهم‌ترین کارکرد و هدف چنین بازاری این است که نشان دهد خود دست اندرکاران تئاتر کودک در ارتباط مستقیم با مردم و بدون دخالت نهادها - که هر کدام خود را متولی تئاتر کودک می‌دانند – می‌تواند ادامه حیات دهد و کار خود را پیش ببرد. اگر چنین شود رخداد مبارکی است و تاکنون سابقه نداشته است.
این نویسنده کودک و زمان یادآور شد: زمانی می‌توان انتظار رشد کیفی در تئاتر کودک داشت که وقتی خانواده‌ای تصمیم می‌گیرد تئاتر تماشا کند 20 نمایش مختلف در دسترس باشد و بپرسد که کدام یکی از نمایش‌ها را می‌خواهد ببیند. آن موقع است که حتی می‌تواند سراغ کارشناس، منتقد و مطبوعات برود که کدام نمایش ارزش هنری بالاتری دارد. تا زمانی که کمیت وجود نداشته باشد، کیفیت فقط جنبه نمایشی غیرواقعی دارد.
بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» از 8 تا 12 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود./ي2
برچسب ها: کارشناس ، تئاتر ، بازار ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.