نشست مشترک معاون علمی وفناوری رئیس‌جمهور با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص زمینه های همکاری‌های مشترك برگزار شد.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر نسرين سلطانخواه معاون علمی وفناوری رئیس‌جمهور در نشست مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با دکتر نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص حمایت مشترک از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ICT  در زمینه های تحقیق و توسعه و تجاری سازی محصولات اظهارکرد: سیاست معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري طی سالهای پس از تشکیل، همواره توجه  بیشتر به حلقه آخر توسعه علم و فناوری بوده است یعنی همواره از سوي اين معاونت كمک شده است كه دستاوردهای پژوهشی كه در کشور حاصل می شود تقاضا محور بوده و پس از تبدیل به فناوری به محصول ختم شود.


وي افزود: در واقع منویات رهبر معظم انقلاب در تأیید کار معاونت علمی و فناوری رياست جمهوري بیشتر معطوف به همین مساله بوده است به طوري که با گذشت  سه دهه از انقلاب اسلامی و سرمايه گذاري فراوان در حوزه آموزش، تحقیق و پژوهش، در حال حاضر مردم باید ثمره و میوه این سرمایه گذاری ها را ببینند و استفاده ببرند. همچنين اینکه علم و فناوری ما در تولید ثروت اثر داشته باشد در واقع یکی از آن تعابیر درست است.


معاون علمی وفناوری رئیس‌جمهور با تاكيد بر اینکه نباید گستره علم و فناوری را فقط در مراکز علمی و دانشگاهی ببینیم، ادامه داد: در اين راستا بیشتر توجه و کار معاونت علمی و فناوری رياست جمهوري به بعد از فعالیت‌های دانشگاهی بوده است. یعنی اين معاونت سعی می کند پیوستگی های اصلی را در  چرخه علمی و فناوری دنبال كند.

 به طوري كه تمام فعالیت های معاونت اعم از همکاری ها و یا حمايت از پژوهش هایی که از سوي ستادهای فناوری های راهبردی با دانشگاه ها صورت می‌گیرد همواره و به صورت جدی و علمی به ابتدا و نتیجه این همکاری ها توجه مي شود تا پژوهشی تبدیل به نمونه فناوری شود و بعد به بازار بیاید یعنی معاونت هم از یک طرف نگاهش به حمایت برای ایجاد فشار برای تولید فناوری و از طرف دیگر برای ایجاد کشش بازار است.

برچسب ها: دانش ، فناوری ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار