مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده توسط معاون آموزش ابتدایی، اردبیل رتبه دوم کشوری را در نرخ جذب پایه اول ابتدایی به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / احمد محمود‌زاده در پنجمین جلسه مشترک شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: براساس سند تحول بنیادین و نظام آموزشی 3-3-3-3 مدارس با دو عنوان ابتدایی و متوسطه نامگذاری و در تابلوهای آن دوره اول یا دوم دبستان و دوره اول یا دوم دبیرستان درج خواهد شد.

وی یادآور شد: براساس مفاد دستورالعمل اصلاح تابلوهای مدارس و مشخصات پایه‌های مختلف تحصیلی، تابلوی دبستان‌ها پس از ذکر نام واحد آموزشی به دو دوره اول و دوم دبستان نامگذاری می‌شود و تابلوی دبیرستان‌های سراسر استان نیز با ذکر عناوین دوره اول و دوم دبیرستان مشخص خواهد شد و دیگر از عنوان راهنمایی تحصیلی در مدارس استفاده نخواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تاکید کرد: مدیران مدارس باید در اسرع وقت نسبت به تعویض تابلوهای خود، مهر مدرسه و سربرگ نامه‌ها بر اساس فرمت اعلام شده اقدام و موضوع را به اولیا و دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی کنند.

محمود‌زاده افزود: دانش‌آموزان ما از آغاز دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه 12 پایه تحصیلی خواهند داشت که شش سال اول آن ابتدایی و شامل دو دوره است، دوره اول پایه اول، دوم و سوم با عنوان سه ساله اول ابتدایی و دوره دوم نیز شامل پایه چهارم، پنجم و ششم با عنوان سه ساله دوم ابتدایی است و شش سال تحصیلی دیگر دوره متوسطه است که سه پایه اول آن یعنی پایه‌های هفتم، هشتم و نهم با نام دوره اول متوسطه و سه پایه دیگر یعنی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم نیز با عنوان دوره دوم متوسطه مشخص و نامگذاری شده‌اند.

وی از افزایش مدارس قرآنی برنامه‌ای؛ به 36 مدرسه خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون در استان 18 مدرسه قرآنی برنامه‌ای فعال بوده و از سال تحصیلی 93 - 92 این تعداد با دو برابر افزایش به 36 مدرسه خواهند رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: باید مدیران و عوامل اجرایی مدارس با شاخص‌های قرآنی حافظ قرآن و تبحر در علوم قرآنی انتخاب شوند و در ثبت نام دانش‌آموزان نیز فعالیت‌های قرآنی از شاخص‌های مد‌نظر خواهد بود/س 

برچسب ها: اردبیل ، رتبه ، دوم ، کشوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.