رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از احداث بزرگ‌ترین شهرک صنعتی خاورمیانه در تبریز خبر داد و گفت: تا پایان امسال زمین‌های این شهرک برای احداث واحدهای صنعتی در اختیار سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، رحمانی در گفتگو با خبرنگاران افزود: بزرگ‌ترین شهرک صنعتی خاورمیانه (شهرک صنعتی بعثت) در 20 کیلومتری تبریز در مساحتی حدود 10 هزار و 800 هکتار در حال ساخت است.

وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان امسال زمین‌های این شهرک برای احداث واحدهای صنعتی در اختیار سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال پایدار برای جوانان، یادآوری کرد: بر اساس برآوردهای اولیه با احداث این شهر صنعتی برای 150 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

رحمانی تاثیر این پدیده در کاهش برخی مشکلات اقتصادی و اجتماعی منطقه و استان را مثبت ارزیابی و اضافه کرد: تلاش برای تحقق این امر باید در اولویت‌های کاری مسئولان اجرایی استان قرار گیرد.

وی گفت: احداث این شهر صنعتی که به عنوان پایگاهی برای تولید محصولات صادراتی محسوب می‌شود، علاوه بر آذربایجان‌شرقی توانایی زیرپوشش قرار دادن شمال‌غرب کشور و تاثیرگذاری بر اقتصاد آنها را دارد.

وی افزود: نزدیکی به منطقه ویژه اقتصادی سهلان، فرودگاه، بزرگراه‌ها و راه‌آهن از مزیت‌های مهم این شهر صنعتی است که می‌توان با تکیه بر آن‌ها شهر صنعتی بعثت را رونق بخشید.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه بزرگترین شهرک صنعتی غرب آسیا در تبریز در حال احداث است، گفت: وجود منطقه آزاد ارس و گمرک سهلان از ظرفیت‌های خوب منطقه است که می‌توان به نحو شایسته‌تری از آن بهره برد.

وی همجواری آذربایجان شرقی با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای مشترک المنافع را از دیگر ویژگی‌های قابل توجه آذربایجان شرقی برای توسعه ساختارهای صادراتی و تولیدی استان عنوان کرد./س

 

برچسب ها: احداث ، شهرک ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.