رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت قیام 15 خرداد با بیان اینکه بزرگداشت 15 خرداد در طول سال ادامه می‌یابد، گفت: بصیرت بالای مردم ایران موجب پیروی آنها از امام و قیام 15 خرداد و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، نصرت‌الله لطفی پیش از ظهرروز گذشته در همایش «بیداری اسلامی دستاورد قیام خونین 15 خرداد» که در سالن همایش‌های مدرسه فیضیه قم برگزار شد 15 خرداد را یکی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب دانست و اظهار کرد: بیداری اسلامی هم از جمله نتایج این قیام و نیز انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی افزود: قیام 15 خرداد در شرایطی استثنایی و زمانی که دیانت در خطر بود شکل گرفت؛ طرح انجمن‌های ایالتی و ولایتی به دنبال نفوذ بهائیت در ایران و حذف شرط اسلام برای کاندیداها در همه انتخابات بود و شرایطی را در کشور به وجود آورده بود که دین در خطر قرار گرفت اما سخنرانی‌های پرشور و حساس امام خمینی(ره) موجب شد نقشه شاه و رژیم با شکست مواجه شود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت قیام 15 خرداد خاطرنشان کرد: با وجود اینکه امام خمینی(ره) بارها بر گرامیداشت 15 خرداد تاکید فرموده‌اند اما این روز همواره زیر سایه 14 خرداد قرار می‌گرفت بنابراین همایش «بیداری اسلامی دستاورد بزرگ قیام خونین 15 خرداد» سرآغازی برای جبران کم‌کاری‌ها در گذشته خواهد بود./س

برچسب ها: قم ، بزرگداشت ، طول ، سال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.