کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: برخورد ما با واقعیت فضای مجازی باید واقع‌بینانه و بر اساس تاکيدات رهبر معظم انقلاب باشد، چرا که امروز این فضا بر فرهنگ، سیاست، امنیت و حتی اقتصاد اثرات فراوانی داشته است.

به گزارش  خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "غلامعلي حدادعادل" کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، صبح امروز با حضور در مرکز ملی فضای مجازی به تبیین برنامه‌های خود درباره فضای مجازی کشور پرداخت و اظهار داشت: بنده در جلسات اولیه تشکیل شورای عالی فضای مجازی حضور داشتم و با تصویب به موقع مقام معظم رهبری این شورا تشکیل شد و خدا را شکر سرآغاز یک تحول جدی در فضای کشور شد.

وی تاثیرات تکنولوژی و ارتباطات را در حفظ استقلال و اداره کشور مهم دانست و افزود: روزی آیت‌الله میرزای شیرازی توانست پیام تحریم و تنباکو را به برکت استفاده به جا از تلگراف از سامرا به تهران برساند و باعث حفظ استقلال کشور شود.

حداد عادل با اشاره به استفاده فضای مجازی حتی توسط کودکان گفت: گاهی اوقات حتی نوه‌های کوچک من که هنوز قدرت تکلم خوبی هم ندارند جای اینکه از من شکلات بخواهند میگویند باباجونی آی پد شما کار میکنه؟!

وی با بیان اینکه اکنون جایی وجود ندارد که فضای مجازی بر آن اثر نگذاشته باشد، عنوان کرد: برخورد ما با واقعیت فضای مجازی باید واقع‌بینانه و بر اساس تاکيدات رهبر معظم انقلاب باشد، چرا که امروز این فضا بر فرهنگ، سیاست، امنیت و حتی اقتصاد اثرات فراوانی داشته است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به دو جانبه بودن فضای مجازی افزود: فضای مجازی هم میتواند فرصت تلقی گردد هم تهدید؛ و باید تهدیدات آن را به فرصت تبدیل کنیم و از فرصت‌های آن به طور کامل و شایسته استفاده کنیم.

وی با اشاره به وجود نیروهای جوان و با استعداد فروان کشور در این زمینه آن را یک سرمایه مهم دانست و افزود: ما امروز کشوری دارای نیروی جوان و بسیار با استعداد در همه زمینه‌ها هستیم و حتی کشور ما نیز در یک منطقه بسیار خاص که در واقع چهار راه ارتباطی قاره‌ها هست واقع شده و این میتواند برای ما یک فرصت بسیار عالی باشد.

حداد عادل با بیان اینکه اثرات استفاده از فضای مجازی در اقتصاد میتواند بسیار مفید باشد، گفت: اکنون یک سرقفلی مغازه در تهران شاید هزاران برابر هزینه یک سایت باشد که میتواند در فضای مجازی کار همان فروشگاه و مغازه را البته با هزینه بسیار کمتر انجام دهد؛ از فروش محصولات صنایع دستی یک زن روستایی تا ایجاد اشتغال فراوان آنهم در زمانی که با مشکل اشتغال زایی روبرو هستیم از فواید بی نظیر این فرصت است.

وی با اشاره به کمتر شدن هزینه‌های اضافی در صورت استفاده از فضای مجازی در امور جاری کشور و شهر گفت: در زمان ریاست من در مجلس استفاده از راهکارهای مجازی در خصوص طرح ها و لوایح انجام شد که با کم شدن هزینه‌ها در استفاده از کاغذ و غیره روبرو شدیم و این اکنون نیز ادامه دارد و میتوان همین روش را در شهرها نیز توسعه داد و از رفت وآمدهای فراوان کاست.

عضو ائتلاف 2+1 با بیان اینکه اکنون دشمن هدف اصلی خود را ازبین بردن خانواده و بینان انتقال فرهنگ در کشور قرا داده است، گفت: دشمن فهمیده است که دین مردم باعث پیروزی آنان در انقلاب و 8 سال دفاع مقدس شده است و اکنون نیز همین دینداری مردم است که باعث مقاومت آنها می‌شود؛ برای همین بنیان خانواده را که مجرای انتقال فرهنگ و اعتقادات دینی است، هدف حملات ماهوراه‌ای و فضای مجازی خود قرار داده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید مراقب باشیم تا تحت عناوین دروغی که آنها در فضای مجازی به ما القاء میکنند دچار اشتباه نشویم، گفت: کار حکومت این است که در تولید محتوا و برقراری امنیت اخلاقی و فرهنگی سیاسی فعالانه اقدام کند و همچنین با تامین زیرساخت‌های لازم کشور را در این زمینه مهم بی نیاز از بیگانگان کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار