وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال 600 هزار واحد مسکونی در روستاهای سطح کشور احداث و به بهره برداری می رسد.

علی نیکزاد در حاشیه سفر به اردبیل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: از مجموع چهار میلیون و 300 هزار واحد مسکونی اجرایی دو میلیون و 120 هزار واحد روستایی بود که از این تعداد یک میلیون و 520 واحد احداث شده و تنها 600 واحد باقی مانده که تا پایان سال جاری اجرا می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر واحدهای مسکونی روستایی دو میلیون و 180 هزار واحد مسکونی نیز در مناطق شهری اجرا شده است، گفت: از این تعداد نیز تاکنون یک میلیون و 130 هزار واحد احداث شده و یک میلیون و 50 هزار واحد نیز امسال به بهره برداری می رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح های پشت سر هم در مناطق و استان های مختلف کشور از ابتدای سال جاری تاکنون ادامه داد: از واحدهای مسکونی شهری دیروز 10 هزار واحد در استان تهران و شهر جدید پرند افتتاح شد و امروز نیز 25 هزار وحد در استان اردبیل و 17 هزار و 160 واحد با حض.ر رئیس جمهور در استان چهارمحل بختیاری به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه این واحدها از همان یک میلیون و 50 هزار واحد بیاقی مانده است که واگذار می شود، متذکر شد: تلاش می کنیم پرونده چهار میلیون و 300 هزار واحد مسکن شهری و روستایی را در دولت دهم ببندیم.

نیکزاد با اشاره به افتتاح های امروز در دو استان کشور تصریح کرد: در استان چهارمحل بختیاری 17 هزار و 165 واحد مسکونی و هزار و 150 تونل رخ با هشت کیلومتر راه در سمت چپ و راست و تعدادی واحد درمانگاهی و بیمارستانی به بهره برداری رسیده که برای این پروژه ها اعتباری بالغ بر 716 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افتتاح 25 هزار واحد مسکن مهردر استان اردبیل را یادآور شد و عنوان کرد: همچنین در این استان 404 کیلومتر انواع راه، پل تقاطع غیر همسطح، ساخت جاده و... با اعتبار هزار میلیارد تومانی اجرا و به بهره برداری رسید.

وزیر دولت دهم تاکید کرد که امروز در این دو استان و در مجموع با اعتبار یک هزار و 716 میلیارد تومانی طرحهای مربوط به حوزه راه، مسکن، بیمارستان و... تکمیل و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به اجرای 113 هزار واحد شهری و روستایی در استان اردبیل از زمان آغاز طرح مسکن مهر افزود: سه هزار و 260 میلیارد تومان در این زمینه از سوی دولت در این استان سرمایه گذاری شده است که رقم قابل توجهی است.

نیکزاد در ادامه با بیان اینکه از این تعداد تاکنون 85 هزار و 500 واحد تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است، گفت: 18 هزار واحد هم اکنون در این استان اجرا می شود که این تعداد نیز تا پایاین شهریورماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی از افزایش 45 درصدی خانه های مسکونی در این استان در دولت نهم و دهم خبر داد و یادآور شد: در سال 85 برای جlعیت یک میلیون و 220 هزار نفری اردبیل 254 هزار واحد مسکونی وجود داشت که این تعداد در حال حاضر به بیش از 370 هزار رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص اجرای طرح راه آهن اردبیل گفت: قرار بود این طرح را تا پایان دولت به جای مطلوبی برسانیم و هم اکنون نیز با اختصاص اعتبارات ویژه و 700 میلیارد تومانی تمام طلب پیمانکاران پرداخت شده و مشکلی در اجرا ندارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.