نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل روستاها به شهرهای کوچک باید با رویکردی مشخص انجام شود و زیرساخت های اقتصادی، منبع درآمد و غیره برای آنان تعیین شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران سنندج ، بیاتیان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سنندج گفت: تبدیل روستاهای بالای هزار خانوار به شهرهای کوچک با معضلاتی روبرو است که باید راه حلی مناسب برای آن اندیشیده شود. وی افزود :ما با این رویکرد و تبدیل روستاها به شهرهای کوچک واحدهای تولیدی را تعطیل خواهیم کرد چون هر خانوار روستایی یک واحد تولیدی به شمار می آید.
وی در ادامه گفت: مشکل اساسی این است که تبدیل این روستاها به شهر رویکرد مشخصی ندارد و مردم در زمینه زیرساخت های اقتصادی و همچنین درآمدزایی با مشکل موجه خواهند شد لذا مجبور به مهاجرت شده و با رشد منفی جمعیت روبرو خواهیم شد.
بیانیان اضافه کرد : وقتی روستاها به شهر تبدیل شوند با تعریف جدیدی که از شهر وجود دارد خیابان کشی شده و خانه های بزرگ 500 متری و هزار متری به خانه های کوچک 100 متری تبدیل شده و با این رویکرد معماری ایرانی اسلامی و معماری بومی معاصر تعطیل می شود./س

برچسب ها: روستا ، شهر ، تبدیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.