رئیس سازمان هواپیمایی کشورگفت: ارز و سوخت دو مولفه تاثیرگذار در این مقوله هستند چنانچه ارز مورد نیاز ایرلاین‌ها تامین شود و در کنار آن قیمت سوخت نیز تثبیت مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا پهلوانی با اشاره به اينکه این که قیمت‌های کنونی بلیت هواپیما به میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد گفت: اگر تقاضا به گونه‌ای باشد که عرضه را جبران کند شرکت‌های هواپیمایی سوددهی خواهند داشت.

وی با بیان این ‌که در شرایط کنونی بازی قیمت می‌تواند به نوعی هم دست عرضه کننده و هم مصرف‌کننده باشد، تصریح کرد: در حال حاضر اگر این قیمت ها با عرضه تناسب داشته باشد نیاز این صنعت را در حد متعارف خودش تامین می‌کند.

پهلواني با تاکید بر این‌که تناسب عرضه و تقاضا به مولفه‌های مختلفی بستگی دارد، خاطرنشان کرد: ارز و سوخت دو مولفه تاثیرگذار در این مقوله هستند چنانچه ارز مورد نیاز ایرلاین‌ها تامین شود و در کنار آن قیمت سوخت نیز تثبیت شود در این شرایط اگر استقبال خوبی از صنعت هوایی انجام گیرد قطعا صنعت هوایی هم به حرکت رو به جلو خودش ادامه می‌دهد.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی ماهانه سهمیه 50 میلیون دلاری ارز را دریافت می‌کنند و این روند همچنان ادامه دارد.

پهلوانی در خصوص پرداخت بدهي ايرلاين ها گفت: شرکت‌های هواپیمایی قطعا باید در تسویه حساب با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اقدام کنند و نباید بدهی‌ها انباشت شود. ایرلاین‌ها در حال تلاش هستند که این کار را انجام دهند.

برچسب ها: ایر لاین ، هواپیما ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار