دادستان شهرستان سنندج اظهار داشت: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، جوهری دادستان شهرستان سنندج در گردهمایی نامزدهای عضویت درشورای اسلامی شهر سنندج با بیان اینکه انتخابات سالم نیازمند بسترسازی مناسب است، گفت: نامزدهای انتخاباتی باید سعی کنند که شعار و عملشان یکی باشد، از تخریب سایر کاندیداها بپرهیزند و فضای نشریات محلی را مخدوش نکنند.
وی افزود: انتخابات مظهر دموکراسی است، یعنی حکومت مردم بر مردم که قانون اساسی ما به عنوان یکی از مترقی ترین قوانین اساسی در جهان، آن را به رسمیت شناخته است.
وی با بیان اینکه یکی ازتفاوت های قانون اساسی ما با دیگر قوانین، اصل جمهوریت است، تصریح کرد: اصل تقسیم قدرت در قانون اساسی به زیبایی به رسمیت شناخته شده است، شاید کمتر کشوری به این شکل به این مهم پرداخته باشد.
وی با اشاره به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اصل جمهوریت در سایه آموزه های دینی پذیرفته شده، تصریح کرد: ما مسلمان و پیرو اسلام هستیم، به قطع و یقین باید تمامی قوانین ما الهام گرفته از اصول شرعی و آموزه های دین مبین اسلام باشد.
جوهری با اعلام اینکه اسلام امر به شورا و امر به بکارگیری فکر و عقل جمعی کرده است ، افزود: مشارکت حداکثری در امر انتخابات زمانی محقق می شود که به گفته رهبر انقلاب بر اساس قانون باشد، در نتیجه تمامی مسئولین ملزم به قانون گرایی هستند.
جوهری با بیان اینکه انتخابات سالم نیازمند بستر سازی مناسب است گفت: دستگاه های اجرایی، نظارتی و قضایی استان تمام تلاش خود را در راستای صیانت و پاسداری ازآراء مردم بکار خواهند بست./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.