رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:‌ عوارض خطرناک و نامناسب قلیان‌های میوه‌ای بسیار سنگین‌تر و سهمگین‌تر از سیگار و همچنین مواد دخانی دیگر است.

فرهاد پورفرضی همزمان با هفته بدون دخانیات در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه دخانیات در بروز و ظهور بیماری‌های سرطانی، عروق،‌ پوست و دهان بسیار تأثیر منفی داشته، ضرورت دارد با آگاهی بخشی به خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم بکوشیم تا جامعه ما عاری از هرگونه استعمال دخانیات و مواد مهلک ناشی از مصرف آن باشد.

وی تصریح کرد: در هفته بدون دخانیات اولویت برنامه‌های ما آموزشی و اطلاع‌رسانی بوده که سعی کردیم عوارض و خطرات ناشی از مصرف سیگار را اطلاع‌رسانی کنیم تا حدود زیادی این عامل خطر را از زندگی مردم حذف کنیم.

پورفرضی با اعلام اینکه سالانه 10 میلیون نفر در دنیا بر اثر مصرف سیگار و عوارض ناشی از آن می‌میرند، افزود: هزینه مصرف سیگار چندین برابر هزینه مصرف شده در سایر حوزه‌های بهداشتی و درمانی است که اگر این هزینه‌های میلیاردی را در سیستم بهداشتی به کار گیریم قطعاً سلامت جامعه تضمین می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: تبلیغ سیگار باید از طریق رسانه‌ها به حداقل برسد و اینکه عده‌ای احساس می‌کنند قلیان آن هم از نوع میوه‌ای آسیبی نمی‌رساند باید آگاه باشند که خطرات و آسیب‌های آن بسیار زیادتر از سیگارهای معمولی است/س 

برچسب ها: اردبیل ، عوارض ، قلیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.