استان کرمانشاه یک پوشش غنی از گیاهان دارویی وحشی دارد و اکثر گیاهان دارویی زراعی در منطقه با کیفیت بالایی می توانند رشد کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

گسترش بي رويه شهرها و افزايش آلودگي هوا نياز به فضاي سبز را ايجاب مي کند. از لحاظ اينکه زيبايي شهر باعث افزايش نشاط و شادابي جسمي و روحي افراد يک جامعه مي گردد. براي احداث فضاي سبز استفاده ازگونه هاي گياهي زيبا و سازگار با شرايط اکولوژيک منطقه اهميت ويژه اي دارد. از اين رو شناسايي گونه هاي بومي در اولويت قرار مي گيرد. طراح فضاي سبز بايد سعي کند تاحد امکان از گياهان(درختان و درختچه هاي بومي) استفاده کند تا در مصرف آب و زحمت نگهداري اين گياهان صرفه جويي شود.

امکان رشد سريعتر و بهتر گياهان بومي منطقه نيز خيلي بيشتر از گياهان تازه وارد است گياهان بومي وقتي تثبيت مي شوند نياز به آب کمتري دارند و در کشور ايران اقليم هاي متفاوتي وجود دارد، بنابراين تنوع گياهان دارويي آن نيز زياد است. لذا بکارگيري اين گونه ها در فضاي سبز تنوع گونه ها و اکوتيپ ها (از نظر رنگ، فرم، اندازه و سازگاري) را دو چندان مي کند.

کرمانشاه یک پوشش غنی از گیاهان دارویی وحشی دارد و اکثر گیاهان دارویی زراعی در منطقه ما با کیفیت بالایی می توانند رشد کنند./س


برچسب ها: کرمانشاه ، غنی ، گیاهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.