امام جمعه قم گفت: رهبری بارها فرموده‌اند هیچ کس از رای من اطلاع ندارد و هیچ کاندیدایی نباید خود را نزدیک به ایشان معرفی کند بلکه این مردم هستند که می‌توانند این تشخیص را بدهند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری  در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به سیره مبارزاتی، عبادی، اجتماعی و فرهنگی امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: ایشان به قدری عبادت می‌کردند که لقب «راهب بنی هاشم» را به ایشان داده بودند.

وی افزود: امام کاظم(ع) در بعد سیاسی و مبارزاتی هم بسیار فعال بودند و بیشتر عمر خود را در زندان گذراندند؛ سیره اجتماعی ایشان نیز بر جذب دیگران حتی افراد مخالف استوار بود و اگر امروز شیعیان همین رویه را در پیش بگیرند می‌توانند دیگران را به مکتب اهل بیت(ع) نزدیک سازند.

امام جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به مشکلات اجتماعی امروز خاطرنشان کرد: بی اعتمادی یکی از مهمترین این معضلات است؛ اگر اعتمادی که در سیره اهل بیت(ع) وجود داشت در میان مردم رواج یابد دنیا گلستان می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 14 و 15 خرداد ماه گفت: این مناسبت‌ها نام زیبای امام راحل را به یاد ما می‌آورند؛ ایشان احیاگری بزرگ بود و توانست ملتی را که دچار افسردگی و تحقیر شده بود در سطح جهان مطرح کند؛ ایشان با زهد و ساده‌ زیستی‌شان بزرگ‌ترین الگوی ما بود و نشان داد که می‌توان بدون تکیه به شرق و غرب راهی جدید را پیمود و با پیاده‌سازی دکترین ولایت فقیه در عمل، بزرگ‌ترین خدمت را به ملت ایران و همه مظلومان عالم کرد و راه اهل بیت(ع) را احیا کرد./س

برچسب ها: قم ، کاندیدا ، وعده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.