مجتمع ناشران استان قم با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و"سید محمد حسینی " وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مجتمع ناشران قم شامگاه پنجشنبه با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کرم رضا پیریایی استاندار قم، محمد لبری شهردار قم و جمعی از مسئولان و ناشران قمی افتتاح شد. 
در  این مراسم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی ابراز داشت: ناشران قشری فرهنگی هستند که مسئولیت سنگینی به عهده آن هاست، فعالیت در زمینه نشر ثمره مادی قابل توجهی ندارد و برای سرپا ماندن حوزه نشر باید از ناشران حمایت های ویژه ای صورت گیرد.
لاریجانی با اشاره به این که قم علمدار حرکت اصیل انقلاب است بیان داشت: از قم انتظار بالایی وجود دارد و ناشران قمی مراقب باشند آثار ضعیف و مبتنی بر خرافات در قم منتشر نشود و نشر کتاب ها و مجلات مختلف از پایه قدرتمند فکری برخوردار باشد. 
رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتظار ما از شما این است که نسبت به قم به عنوان مهمترین مرکز نشر معارف اهل بیت(ع) توجه ویژه داشته باشید. 

وزیر ارشاد: مجتمع ناشران قم نشانه همدلی و همکاری همگانی است
 
سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم  گفت: مجتمع ناشران قم نشانه همدلی و همکاری همگانی است؛ قم مرکز تولید فکر و اندیشه به ویژه در حوزه معارف اسلامی بوده و باید زیرساخت‌های مناسب برای تقدیم این آثار هم فراهم شود. 
وی افزود: در آستانه 14 و 15 خرداد ماه هستیم و این مناسبت‌ها شروع نهضت از قم به رهبری امام خمینی(ره) را یادآور می‌شود؛ قم همواره در صحنه‌های مختلف انقلاب پیشتاز و پیشگام نهضت بوده و 19 دی ماه هم حرکتی تحول‌ساز بود که به دست مردم قم صورت گرفت؛ امروز هم در معرفی اسلام ناب نقش ارزنده‌ای توسط قم ایفا می‌شود. 
در ابتدای این مراسم سید محمود حسینی مدیر عامل شرکت تعاونی ناشران قم طی سخنانی اظهار داشت: این مجتمع در زمینی به مساحت سه هزار و 200 متر مربع و زیربنای 30 هزار متر مربع در 11 طبقه و 330 واحد توسط تعاونی ناشران قم ساخته شده است.
 وی با اشاره به این که این مجتمع با همکاری و مشارکت شهرداری قم احداث شد، بیان داشت: 60 درصد این مجتمع متعلق به تعاونی ناشران و 40 درصد آنها متعلق به شهرداری است. 
این مجتمع در زمینی به مساحت 3200 مترمربع و زیربنای 30 هزار مترمربع در 11 طبقه و 330 واحد توسط تعاونی ناشران قم و با کمک دو و نیم میلیارد تومانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده است. 
در پایان این از جمعی اعضا و مسئولان اتحادیه ناشران قم و معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری قم تجلیل به عمل آمد و هدایایی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به آن ها اهدا شد. 
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی نیز لوح یادبودی به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا کرد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار