رئیس ستاد انتخاباتی "سعید جلیلی" با بیان اینکه جلیلی بدیل و بدل ندارد، گفت: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی محل تلاقی مسائل و مشکلات کشور است و به نوعی می‌توان گفت که "دبیر شورای عالی امنیت ملی رئیس جمهور در سایه است".

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "علی باقری" در مراسم انتخاباتی ستاد "سعید جلیلی" که شب گذشته در مسجد موسی بن جعفر(ع) برگزار شد، گفت: باید در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان بایستیم، چرا که در جهان بین‌الملل بر اساس تعارف امتیاز نمی‌دهند، بلکه بر اساس قدرت امتیاز می‌دهند.

"رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی" افزود: مثلاً درباره کشورمان در موضوع هسته‌ای در اوایل دهه 80 مذاکره‌کنندگان ما هر چیزی که آن‌ها خواستند پذیرفتند، اعم از تعلیق و ... .

وی اظهار داشت: ما در برابر فشارها چه باید کنیم. آن‌ها اقداماتی که در سه مرحله خواستند ما انجام دادیم اما به ما هیچ چیز ندادند و در آخر آن هم یک پیشنهاد دادند و گفتند که شما باید همه این برنامه هسته‌ای را جمع کنید، یعنی دست از نقطه قوت خود بردارید.

باقری تصریح کرد: اروپایی‌ها گفتند کارشناسان و متخصصانی که در عرصه هسته‌ای دارید ما برای آن‌ها در ایران کار پیدا می‌کنیم.

رئیس ستاد جلیلی گفت: وقتی این روند عوض شد و ما در عرصه هسته‌ای پیشرفت کردیم، سه سال بعد از آن که بنده با معاون "سولانا" صحبت می‌کردم به این مسئله اشاره شد که گفتم "شما از تعامل در منطقه صحبت می‌کنید، اما در آن موقع گفتید که ما باید انرژی هسته‌ای خود را جمع کنیم" و او صراحتاً گفت که "ما اشتباه کردیم".

رئیس ستاد جلیلی ادامه داد: سولانا به ما گفت که "در آن مقطع هرچه ما می‌گفتیم شما قبول می‌کردید و طرحی داشتیم که هیچ چیزی از دستاوردهای هسته‌ای ایران باقی نماند".

وی تسلیم شدن در برابر خواسته‌های دشمنان را به معنی از دست رفتن اقتدار کشور دانست و افزود: این امر باعث اقتدار ما نمی‌شود، بلکه باعث پیشرفت دشمن می‌شود لذا در این شرایط باید چه کار کنیم؟

باقری تصریح کرد: برخی از کاندیداها اعلام کرده‌اند که دو ماهه یا 100 روزه مسائل را حل می‌کنند، مثلاً درباره مسئله هسته‌ای. البته حل کردن به آن معنایی که دشمنان ما می‌خواهند از 100 روز هم کمتر وقت می‌خواهد. اخیراً معاون وزیر خارجه آمریکا گفته که "خوشحالیم کسانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران شده‌اند که ما بهتر می‌توانیم با آن‌ها مذاکره کنیم". این یعنی چه.

رئیس ستاد جلیلی افزود: ما موقعی می‌توانیم پیشرفت کنیم که روی نقاط قوت خود بایستیم. دو سال و نیم پیش درباره مسئله سوریه گفتیم که راه حل سیاسی باید باشد، اما آن‌ها گوش نکردند و الان پشیمان شده‌اند و می‌گویند "اگر ایران نباشد این موضوع حل نمی‌شود"، لذا این نقطه قوت ما است.

باقری اظهار داشت: البته باید در سیاست خارجی تدبیر داشت، اما آیا تدبیر برای تثبیت حقوق و قدرت خود است یا برای کمتر شدن آن.

وی تصریح کرد: برای اینکه آینده روشنی داشته باشیم باید نقاط قوت را حفظ کنیم، بنابراین برای مقابله در برابر فشارها نباید از نقاط قوت خود عقب‌نشینی کنیم.

رئیس ستاد جلیلی تصریح کرد: متأسفانه برخی از افراد در تبلیغات انتخاباتی با نوعی عوام‌فریبی گفته‌اند که فشارها و تحریم‌ها را برمی‌داریم و یا انرژی هسته‌ای بدون تحریم خواهیم داشت، البته عیبی ندارد، اما اگر هسته‌ای باشد! خود دشمنان ما می‌گویند فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظامی نیست و انحرافی در این زمینه وجود ندارد، پس چرا این قدر فشار می‌آورند.

باقری گفت: در سال 89 یک راکتور تحقیقاتی در تهران که رادیودارو تولید می‌کند و الآن برای یک میلیون بیمار ایرانی استفاده می‌شود را دانشمندان ایرانی به راه انداختند، این راکتور سوخت هسته‌ای لازم داشت که تا سال 89 این سوخت را به ما نداده بودند، سپس در مذاکرات سال 89 بین ایران و کشورهای 1+5 در استانبول طرف مقابل همان پیشنهادات قبلی خود را با یک مقدار اصلاحات ارائه کرد که این پیشنهادات قابل قبول ما نبود و نه رادیودارو و نه سوخت را برای ما تأمین نمی‌کرد، چون این پیشنهاد مطلوب نبود آقای جلیلی به اشتون گفت که "این پیشنهاد برای ما قابل قبول نیست و هر وقت شما پیشنهادات ما را قبول کرده و حق هسته‌ای ایران را پذیرفتید می‌توانیم با هم مذاکره کنیم".

باقری افزود: آن‌ها دیدند که حرف ما منطقی است و البته گفتند که چرا برای مذاکرات پیش‌شرط می‌گذارید و گفتند که "آقای جلیلی! ما پیشنهاد را روی میز گذاشتیم و شما قبول نکردید". اشتون گفت که "هر موقع خواستید مذاکره کنید درب اتاق من و تلفن من باز است".

رئیس ستاد جلیلی اظهار داشت: اگر ما نقاط قوت خود را از دست دهیم چیزی به دست نمی‌آوریم، بلکه باید عقب‌نشینی کنیم، لذا آخرین حرف سعید جلیلی به اشتون در آن موقع این بود که "هر وقت اراده‌ای وجود داشت تا حقوق ملت ما را بپذیرد و از خصومت‌ورزی دست بردارد درب اتاق و تلفن ما هم باز است".

وی تصریح کرد: این جلسه با ناخشنودی دو طرف خاتمه پیدا کرد و هر کس روی حرف خود ایستاد؛ به خاطر این شرایط گفتگو دو طرف از هم خداحافظی هم نکردند و از دو درب جداگانه رفتند، اما همین خانم اشتون که این مسائل را گفت درست 22 روز بعد وقتی دید روند پیشرفت ما جدی است برای مذاکره اعلام آمادگی کرد و خودش تماس گرفت و گفت "آماده گفتگو هستیم" و یک نامه دیگر هم نوشت مبنی بر اینکه "حقوق هسته‌ای ایران را در چارچوب ان. پی. تی به رسمیت می‌شناسیم"، که این حاصل مقاومت و تدبیر ما بود. دو نامه هم بعداً نوشتند و بر این حق ایران تصریح کردند.

* ماجرای نامه رئیس جمهور آمریکا به رهبر انقلاب

باقری افزود: یک سال و نیم بعد در استانبول نماینده آمریکا در ابتدای صحبت خود گفت که "آقای جلیلی! شما نماینده رهبری ایران، و من نماینده رئیس جمهور آمریکا هستم، لذا پیام رئیس جمهور آمریکا به رهبری ایران را می‌خواهم برای شما بخوانم که در آن نوشته است ما حقوق هسته‌ای ایران را در چارچوب ان. پی. تی به رسمیت می‌شناسیم".

رئیس ستاد جلیلی اظهار داشت: طراحی صفحه سوخت در راکتور تهران توسط "شهید شهریاری" انجام شد و در حالی که نظام می‌توانست میلیاردها تومان در این‌باره در اختیار وی بگذارد اما او حتی یک ریال هم نخواست؛ بنابراین این ارزش‌ها است که برای ما پیشرفت واقتدار می‌آورد و به دلیل همین نقاط قوت و ارائه مدل جدیدی از سوی ایران دشمنان فشار می‌آورند، زیرا آن‌ها در مسیری می‌روند که مثلا در پارلمان‌هایشان همجنس‌بازی را به رسمیت بشناسند، اما ملت ایران قائل به ارزش‌های معطوف به پیشرفت است؛ البته نه نگاه طالبانی که عقب‌گرد و پس‌رفت داشته باشد.

وی تصریح کرد: آیا در جنگ فقط برای یک وجب خاک زمین بود که این همه خون‌ها ریخته شد، خون‌هایی که یک قطره آن با میلیاردها ارزش مادی دنیا برابری می‌کند؛ نه، این برای تضمین آینده و امنیت کشور بود که در غیر این‌صورت معلوم نبود الان در خیابان‌های تهران چه اتفاقاتی می‌افتاد.

رئیس ستاد جلیلی گفت: مقاومت ما منفعلانه نیست، بلکه مقاومت با پیشرفت است. ما در برابر این فشارها نه تنها عقب‌نشینی نمی‌کنیم، بلکه با تکیه بر ارزش‌های خود نقاط اقتدارمان را حفظ کرده و توسعه می‌دهیم.

باقری افزود: یک موقع آمریکایی‌ها با شجاعت اعلام کردند که ما ایران را تحریم بنزینی می‌کنیم و تصور می‌کردند که برای ما مشکل اجتماعی پیش می‌آید و دچار مضیقه می‌شویم، اما با اتکا به توانمندی داخلی شرایطی ایجاد شد که نه‌تنها بنزین در داخل کشور تولید شد، بلکه الان شما چیزی از تحریم بنزین نمی‌شنوید. ما گفتیم که از حق اقتدار خود دست نمی‌کشیم و آنچه را که شما فکر کردید نقطه ضعف است، ترمیم کردیم.

وی گفت: این نگاه متکی به ارزش‌ها انقلاب، امام و رهبری است که آینده کشور را تنظیم می‌کند و قطعا دشمنان نمی‌توانند چشم طمع داشته باشند و فشارهای آن‌ها اثری نخواهد داشت.

باقری در پاسخ به سؤالات حاضران درباره دلیل ورود سعید جلیلی به رقابت‌های انتخاباتی و میزان توانایی‌های او گفت: دغدغه ایشان در صحنه انتخابات این بود که بعد از پایان جنگ، مسائلی در کشور به وجود آمد که به معنای دوری از ارزش‌ها بود. مشکلاتی که در جنگ حادث می‌شد با اتکای ما به این ارزش‌ها مرتفع می‌شد، اما متأسفانه برخی آمدند و گفتند که باید از این ارزش‌ها دوری کنیم و در مقام خطیب جمعه که باید اصول و مبانی انقلاب و دین را تبیین کند شنیدیم که مانور تجمع یک ارزش است.

رئیس ستاد جلیلی افزود: در یک مقطع رهبری فرمودند که انقلاب به مسیر اصلی بازگشت و در سال‌های اخیر البته اتفاقاتی افتاد که نه‌تنها مطلوب نبود، بلکه سعید جلیلی معتقد است که این اتفاقات بهانه‌ای برای برخی افراد است تا بگویند اشکالات موجود به خاطر تکیه بر ارزش‌ها بوده، اما اتفاقاً دقیقاً آنجایی حاشیه درست شد که از ارزش‌ها دوری شد. جلیلی معتقد است که نباید اجازه دهیم این مسئله در جامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی اظهار داشت: برخی نامزدهای انتخابات یک‌سری مواضع در برابر رژیم صهیونیستی داشتند، مثلاً یکی از نامزدهایی که رد صلاحیت شده گفت که "ما دیگر با اسرائیل سر جنگ نداریم و اگر کشورهای عربی با آن‌ها درگیر شوند از اعراب حمایت می‌کنیم"، این یعنی اینکه نگاه ارزشی امام(ره) و رهبری در این قضیه را تبدیل به جنگ اسرائیل و عرب‌ها، و نه جنگ اسرائیل با مسلمانان کردند.

باقری افزود: یکی از روزنامه‌های اسرائیلی اعلام کرد که "دیگر در ایران حرفی از شیطان کوچک یعنی اسرائیل نیست"؛ آن‌ها اظهارات نامزدها را کد کرده بودند و بحث آقای جلیلی نیز این بوده که خدایی‌ناکرده این رقابت‌ها و دعواهای جناحی باعث نشود تا آن ارزش‌ها دوباره غبارآلود شود. این دلیل اصلی ورود جلیلی به عرصه انتخابات بود و وی احساس کرد که کسی برای پرچم داری این گفتمان وجود ندارد.

باقری در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه برنامه اقتصادی مدون جلیلی به خصوص درباره تورم، اشتغال، بیکاری، مسکن و در زمینه تثبیت قیمت‌ها و مقابله با تحریم‌های اقتصادی چیست، گفت: برنامه کاندیداها دو وجه دارد، یکی آن است که کتابچه‌ای می‌نویسند و پارچه‌ای روی آن می‌کشند و رونمایی می‌کنند. و دیگری اینکه رئیس جمهور واقعاً چه نگاهی برای حل معضلات کشور دارد. این کشور قانون اساسی، سیاست‌های کلی، سند چشم‌انداز و برنامه پنج‌ساله توسعه دارد که مبنای قانونی کار است و مورد تأیید مقام معظم رهبری بوده، لذا کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود آیا می‌تواند همه این اسناد را کنار بگذارد، حتی اگر کسی بخواهد کودتا کند هم نمی‌تواند این اسناد را کنار بگذارد.

وی افزود: پس نمی‌توان این اسناد را کنار گذاشت و غیر از آن هم معتبر نیست، لذا برنامه یعنی اینکه رویکرد و راهکارهای رئیس جمهور برای حل معضلات چیست، و اگر غیر از این باشد رئیس جمهور نمی‌تواند برنامه‌ای غیر قانونی را جلو ببرد.

باقری تصریح کرد: سعید جلیلی گفته است که برآورد من از مسائل اقتصادی کشور در دبیرخانه شورای امنیت ملی که اشراف فرابخشی و فراوزارتخانه‌ای بر روی گلوگاه‌ها و گره‌های کشور دارد وجود داشته تا راه حل آن‌ها را ارائه دهد. تاکید جلیلی بر این است که برنامه‌ها طوری باشد که گره‌ها به طور مشخص در حوزه‌های مختلف خانوادگی، شهری، روستایی، کشاورزی و ... باز شود.

رئیس ستاد جلیلی افزود: مثلاً در کشاورزی مشکلات متعددی وجود دارد، اعم از قیمت محصولات و آب و ...؛ ما سالانه چند میلیون تن گندم وارد می‌کنیم، بابت این واردات گندم چقدر هزینه می‌کنیم، هر کیلو را به چه قیمتی وارد می‌کنیم، آیا به همان قیمت که از خارج می‌خریم نمی‌توانیم در داخل کشور نیز به همان قیمت از کشاورز بخریم.

وی اضافه کرد: از این منظر تحریم‌ها و فشارها برای ما فرصتی را ایجاد می‌کند تا بفهمیم بقیه نقطه ضعف‌ها کجاست تا آن‌ها را رفع کنیم.

باقری اظهار داشت: جزئیات موضوع در چارچوب برنامه تدوین شده وجود دارد که یک تیم اقتصادی، برنامه‌های سعید جلیلی را در سایت‌ها تبیین کرده‌اند و خود وی نیز دو جلسه مفصل با جمع اقتصاددان‌ها داشته و به طور مصداقی موضوعات را گفته است.

باقری در پاسخ به سؤال دیگری که رقبا دو اشکال را که نداشتن سابقه اجرایی در سطح کلان و نداشتن تیم بوده را به سعید جلیلی گرفته‌اند، گفت: شاید از بین همه افراد کاندیدا فقط سعید جلیلی است که سابقه اجرایی در سطح کلان دارد. دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی محل تلاقی مسائل و مشکلات کشور است؛ یعنی دستگاه‌های مختلف در آنجا جمع می‌شود و وزارتخانه‌های مختلف اقتصادی و بانک مرکزی در آنجا موضوعی را طرح می‌کنند که بررسی شده و راهکار آن اعلام می‌شود، لذا این روند توسط دبیر شورای عالی امنیت ملی مدیریت می‌شود و در مسائل سیاسی و اجتماعی هم همین‌طور است.

* دبیر شورای عالی امنیت ملی رئیس جمهور در سایه است

وی افزود: راهکارهای اقتصادی نیز در این دبیرخانه ارائه می‌شود، لذا به نوعی می‌توان گفت که "دبیر شورای عالی امنیت ملی رئیس جمهور در سایه است". افراد دیگر به این مسائل اشراف ندارند و باید به توانمندی که سعید جلیلی در این موضوعات رسیده برسند. جلیلی چندین جلسه را برای پاسخ به موضوعات کلی گذاشته و توانمندی و قابلیت اشراف بر موضوعات، مشکلات و مسائل آینده کشور دارد.

باقری در پاسخ به سؤالاتی مبنی بر اینکه برخی شائبه انتساب جلیلی را به دولت و یا مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند و نیز در خصوص تفاوت‌های جلیلی با احمدی‌نژاد خصوصاً در بحث ولایتمداری و همچنین درباره نقاط مثبت و منفی دولت کنونی گفت: رابطه جلیلی با ولایت مطلقه فقیه مشخص و روشن است، چه از لحاظ سیره نظری وی در دو رساله کارشناسی ارشد و دکترا و هم در زمینه عملی که کارنامه درخشانی در این زمینه دارد و خلاف این هم هیچ جا مطرح نشده و شائبه‌ای وجود ندارد، حتی رسانه‌های بیگانه هم می‌گویند یکی از برجستگی‌های ایشان هم همین است.

باقری افزود: این موضوع که جلیلی را به احمدی‌نژاد منتصب می‌کنند اصلاً موضوعیت ندارد، لذا هرکس کوچک‌ترین زاویه‌ای با گفتمان انقلاب اسلامی که پرچم‌دار آن مقام معظم رهبری هستند داشته باشد برای جلیلی صائب نیست و خود جلیلی نیز مطرح کرده است که ستادهای خودجوش وی که تنها کاندیدایی است که ستادهایش از پایین به بالا شکل گرفته و نه از بالا به پایین، هزینه‌هایش از طرف مردم تأمین می‌شود و شمار حسابی هم اعلام کرده که اگر کمک‌ها اضافه هم بیاید بعداً به حساب ولی فقیه بر اساس حکم فقهی ریخته خواهد شد.

رئیس ستاد جلیلی تصریح کرد: مشی سعید جلیلی در این مبنا مشی دقیق و موشکافانه است و تساهل و تسامحی در این زمینه ندارم. ما دو سه هفته قبل که قرار بود استانبول برای مذاکره با 1+5 برویم یک تیم از جوانان مستندساز قرار شد مستند این مذاکرات را بسازند، آن‌ها که دانشجو هستند می‌خواستند همراه ما بیایند اما جلیلی به آن‌ها گفت که "پول بلیط را باید خودتان بدهید، زیرا شما ساخت مستند را پیشنهاد کردید" و عملاً هم اینطور شد.

باقری اظهار داشت: نگاه سعید جلیلی در این عرصه‌ها جدی است و حتی درباره شائبه‌هایی که درباره ستادهای ایشان مطرح شده جلیلی گفته است که هرکس خارج از این گفتمان باشد مربوط به ستادهای ما نیست.

* جلیلی بدیل و بدل ندارد

رئیس ستاد جلیلی در پاسخ به این سؤال که آیا با سایر کاندیداها ائتلاف خواهید کرد، گفت: سعید جلیلی بدیل و بدل ندارد. بدیل ندارد یعنی اصلح است و بدل ندارد یعنی جایگزینی برای وی وجود ندارد!

باقری در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه بحث آزادسازی ظرفیت‌ها در برنامه جلیلی به چه معناست، گفت: دولت مجری نیست، بلکه بسترساز است؛ یعنی برای بروز و شکوفا شدن استعدادها بسترسازی می‌کند. مثلاً تا همین چند سال قبل جشنواره‌ای به نام جشنواره عمار وجود نداشت؛ جوان‌های انقلابی فراخوانی دادند که هرکسی که می‌تواند با این نگاه انقلابی فیلم تولید کند بیاید و فیلم او در سراسر کشور نیز نمایش داده می‌شود، بنابراین نگاه این بچه‌های مسلمان و متدین ظهور و بروز کرد و قبل از آن چنین چیزی که برای نشان دادن توانمندی‌های این جوانان باشد وجود نداشت، لذا در شهرهای ما استقبال خوبی از این جشنواره شد و در سینما فلسطین هم نمایش داده شد، اما تا آنجا که اطلاع دارم دولت هم کمکی نکرده بود.

وی افزود: در اینجا اتفاقی از سوی حاکمیت نیفتاده، بلکه بسترسازی شده و اگر کسی استعداد تحصیلی، هنری، صنعتی و ... را داشته باشد دولت باید آن را فراهم کند؛ یعنی موانعی وجود نداشته باشد که بگویند باید جوانان بروند و فلان نهاد و وزارتخانه و تازه اول غم آن‌ها باشد. باید از قبل ظرفیت آن فراهم شده باشد اگر بستر آن فراهم شود آن توانمندی‌ها به بروز می‌رسد.

رئیس ستاد جلیلی اظهار داشت: مثلاً در عرصه هسته‌ای اگر کسی علاقه و استعداد داشته باشد باید زمینه‌ای برای بروز آن وجود داشته باشد که اگر ما این فناوری را نداشتیم و از آن محافظت نمی‌کردیم این زمینه دیگر وجود نداشت.

باقری درباره تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها گفت: ما از نیروی جوان استفاده می‌کنیم تا وارد دانشگاه شده و متخصص یک علم و فن شود، لذا تمرکز خود را به سمتی می‌بریم که صنایعی دانش‌بنیان ایجاد کنیم، زیرا نیروی تحصیل‌کرده ما توان بیشتری از سایر کشورها دارد. بعضی اوقات هم مثلاً حوادث طبیعی یا تهدیدات و تحریم‌های دشمن باعث می‌شود تا ما برویم و نقیصه‌های خود را رفع کنیم.

وی افزود: بنابراین در این زمینه توانمندی کشور از موضوعاتی مانند تحریم بنزین یا سوخت راکتور تهران استفاده کرد و آن را تبدیل به فرصت کرد، یعنی کشور به غنی‌سازی 20 درصد یا تولید بنزین رسید در صورتی که قبل از آن به این عرصه‌ها ورود نداشتیم.

رئیس ستاد جلیلی اظهار داشت: بنابراین دولت باید تدبیری داشته باشد تا تهدید دشمن را تبدیل به فرصت کند و برای کشور پیشرفت به دست آورد.

باقری درباره اظهارات یکی از نامزدها درباره اینکه ما حق هسته‌ای را به دست آوردیم، گفت: قرار است که در این باره بحثی در تلویزیون داشته باشیم.

وی اظهار داشت: مردم آزاد هستند تا هر شخصی را انتخاب کنند، اما توصیه من به عنوان یک برادر کوچک‌تر این است که گزینه‌ای را برگزینیم تا طمع دشمن بیشتر نشود؛ نه اینکه طمع‌ورزی کند. مثلاً اگر یک خانم محجبه در خیابان قدم بردارد، حجاب او اجازه تعرض را به کسی نمی‌دهد، اما اگر خانمی خدای‌ناکرده حجاب درستی نداشته باشد، تعارض‌ها به او بیشتر است، زیرا بستر را برای جسارت فراهم کرده است، لذا ما باید کسی را انتخاب کنیم که دشمن ناامید شود.

باقری افزود: نفس انتخاب ما می‌تواند برای ما پیشرفت و اقتدار بیاورد. در این انتخابات که دشمن نسبت به آن حساسیت دارد و می‌داند که این گفتمان سازش‌کار نیست، اما آمریکایی‌ها می‌گویند که کسی بیاید تا بهتر بتوان با او مذاکره کرد.

رئیس ستاد جلیلی تصریح کرد: تقابل دشمنان ما با ایران اسلامی به لحظات حساسی رسیده و هر کس در این عرصه اراده سستی داشته باشد شکست می‌خورد و ما را مجبور می‌کند تا سست‌تر شویم، لذا از ابتدای انقلاب هر وقت قدرت ما تثبیت شد دشمن مجبور شده آن را بپذیرد و ان‌شاءالله در روز 24 خرداد جشن ملت ایران صورت خواهد گرفت و دشمن را از چشم طمع دوختن ناامید خواهد کرد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار