مطالعات نشان می دهند موارد ابتلا به پارکینسون در سالهای اخیر در سنین قبل از 60 سالگی افزایش یافته و جوانان نیز بیش از گذشته دچار این بیماری می شوند.

محمد علی معظمی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:   بیماری پارکینسون بعد از آلزایمر به عنوان  مهمترین و معمول ترین  بیماری مخرب اعصاب بدن به حساب می آید.

وی با بیان اینکه پارکینسون یک نوع بیماری مزمن و در حال پیشرفت  است، تصریح کرد: بیماری پارکینسون به طور عمده در سنین پس از 60 سال بروز  می کند و البته افراد جوانتر می توانند دچار آن شوند.

معظمی تاکید کرد: مطالعات نشان می دهند که موارد ابتلا پارکینسون در سالهای اخیر در سنین قبل از 60سالگی افزایش یافته و جوانان نیز بیش از گذشته دچار این بیماری می شوند.

وی گفت: در واقع برخی از مطالعات و بررسی ها نشان  دهنده افزایش موارد ابتلا به پارکینسون  در سنین 40 سال و کمتر از آن است که این موضوع یک زنگ خطر جدی برای سلامت جوانان محسوب می شود.

معظمی با اشاره به اینکه علت دقیق بیماری پارکینسون ناشناخته است یاد آور شد: اگر چه در حال حاضر درمان قطعی پارکینسون امکان پذیر نیست، اما با تشخیص به موقع این بیماری و انجام برهی از اقدامات می توان از شدت  بیماری کاست وبرخی از علائم و عوارض را تحت کنترل در آورد.

وی افزود: ارتعاس دست ها و پاها به ویژه در حال استراحت، سفتی عضلات بدن، خستگی زود رس نسبت به حالت معمول، مشکل شدن حرکت بدن، دست ها و پاها و همچنین تعادل ضعیف و نامناسب بدن  از جمله مهمترین علائم زود رس و اولیه پارکینسون است.

معظمی خاطر نشان کرد: در صورتیکه دو یا چند مورد از علایم فوق در انسان دیده شود، ممکن است فرد دچار پارکینسون شده باشد، به  همین دلیل باید در اولین فرصت به پزشک معالج مراجعه کرده و تحت معاینه و آزمایش قرار گیرد./ع2
برچسب ها: پارکینسون ، بیماری ، عضلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار