تاثیر ماده موثر کندر بر روی سلول های دوپامین ساز برای اولین بار در کشور توسط محققان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران: محمد محصولی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علمی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در خصوص تاثیر کندر بر روی بیماری پارکیسون افزود: در این تحقیق برای اولین بار در دنیا اثر ماده موثر کندر را بر روی سلول های دوپامین ساز بررسی کرده ایم در این بیماری که هم اکنون درمان قطعی آن وجود ندارد فرد توانایی سنتز دوپامین را از دست می دهد.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت عصاره کندر در طب سنتی ایرانی-اسلامی و اشاره به ابوعلی سینا دانشمند عزیز کشورمان در کتاب قانون در درمان بیماری های تحلیل برنده عصبی و افزایش قدرت ذهنی نوزادان، ما بر آن شدیم که اثر ماده کندر را در مراحل تکوین سلول های دوپامین ساز از سلول های جنینی بررسی نماییم.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به نتایج بدست آمده در آزمایشگاه با اضافه کردن ماده موثر کندر مشاهده شد که این ماده می تواند به صورت چشمگیری بازده تکوین سلول های دوپامین ساز را افزایش دهد که نتایج این تحقیق می تواند راهگشای استفاده از ماده موثر کندر برای پیشگیری و حتی درمان پارکینسون باشد.

دکتر معصومی استادیار پژوهشگاه ژنتیک با بیان این مطلب که تحقیق انجام شده با همکاری پژوهشگاه ملی مهندسی و زیست فناوری مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران، مرکز تحقیقات بنیاخته و دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه گلستان انجام گردیده است در پایان عنوان کرد: هر چند که نتایج بدست آمده در این پژوهش در مراحل اولیه و آزمایشگاهی بوده است و باید توسط آزمایش های بالینی تایید شود اما نتایج بسیار امیدوار کننده هستند./ع2
برچسب ها: طب ، سلول ، پارکینسون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۴ دی ۱۴۰۰
سلام ببخشید تنها کندر (بدون لوودوپا و امثالش) مؤثر میشه به چه مقدار در چند مدت موثر میشه نحوه خوردن به چه صورت بهتره و اثر میکنه؟؟؟ موفق باشید در پناه خدااااااا
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۱۰:۵۰ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
امیدوارم که این نعمت خداوندی در بهبودی بیماری پارکینسون موثر واقع شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
انشا... انشا...
آخرین اخبار