صائب عريقات مذاکره کننده فلسطينی گفت دولت رژيم صهيونيستي با اعلام طرح‌ توسعه شهرک‌هاي شرق بيت المقدس، تلاشهاي جان کري وزير خارجه آمريکا را براي احياي روند صلح به باد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ وي گفت: تازه‌ترين تصميمات دولت اسرائيل (در باره توسعه شهرک سازي) به طور واقعي و رسمي تلاش‌هاي کري را نابود کرد.

اين مذاکره کننده فلسطيني رژيم صهيونيستي را به «اجراي يک طرح نظام‌مند براي از بين بردن تلاش‌هاي کري» متهم کرد. به گفته وي اين طرح شامل تقويت شهرک‌سازي، جابجا کردن ساکنان فلسطين اشغالي و حملات شهرک نشينان به زمين‌هاي فلسطينيان است.

به گفته «سرزمين بيت المقدس» که يک گروه مخالف شهرک‌سازي در فلسطين اشغالي است ، رژيم صهيونيستي قصد دارد 300 واحد مسکوني در شهرک راموت و 767 واحد مسکوني ديگر در شهرک جيلو در مجاورت شهر فلسطيني بيت الحم در کرانه باختري بسازد.توسعه اين شهرک‌ها که طرح آن در اواخر سال 2012 تصويب شد، حدود يک هفته پس از تازه‌ترين سفر وزير خارجه آمريکا به منطقه به اجرا درمي‌آيد، سفري که باهدف ازسرگيري مذاکرات صلح اسرائيل و فلسطينيان  صورت گرفت. 

افزون بر اين توسعه اين شهرک‌ها در حالي صورت مي‌گيرد که به نظر مي‌رسد دولت بنيامين نتانياهو از چند ماه پيش شهرک سازي را که از سوي آمريکا و جامعه بين‌المللي محکوم شده، متوقف کرده است. به گفته رسانه‌ها وي به تازگي مناقصه ساخت واحد‌هاي مسکوني در شهرک‌ها را به حالت تعليق درآورده است.  مدير گروه سرزمين بيت المقدس اعلام کرد توسعه شهرک‌ها از طرف وزير مسکن اسرائيل اعلام شده که يک شهرک نشين و مرد شماره دو يک حزب تندرو يهودي است تا نتانياهو را تحت فشار قرار دهد.

به گفته يک تحليلگر اين اعلام به معني پايان توقف شهرک سازي نيست بلکه به معني اين است که وزير مسکن نتانياهو تلاش مي‌کند به چنين نتيجه‌اي برسد. تشکيلات فلسطيني توقف کامل شهرک سازي را پيش شرط خود براي ازسرگيري مذاکرات با اسرائيل اعلام کرده است. اما نتانياهو هرگونه پيش شرطي را براي اين مذاکرات رد مي‌کند.

برچسب ها: عریقات ، اسرائیل ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار