وزير راه و شهرسازي، مسكن مهر را يكي از عوامل توزيع عادلانه ثروت، رشد مادي و معنوي كشور و نشان دادن كارآمدي نظام ذكر كرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي گلستان، مهندس "علي نيكزاد" در آيين افتتاح خط آهن اينچه برون گرگان در بخش داشلي برون شهرستان گنبدكاووس گفت: اكنون با تلاش هاي صورت گرفته تعداد خانه هاي ساخته شده از تعداد خانوارهاي كشور پيشي گرفته است.

وي افزود: در دولت احمدي نژاد در حوزه راه و شهرسازي دو اتفاق مهم احيا گفتمان قانون اساسي، امام و احيا سنت قرض الحسنه رخ داد.

به گفته نيكزاد، پيش از روي كار آمدن اين دولت اخذ وام مسكن يكي از معضلات اساسي مردم بود.وي افزود: اما با احيا سنت قرض الحسنه در اين دولت در بخش مسكن ، موجب شد بنيان هاي خانواده تحكيم يافته، در ازدواج جوانان تسريع ، اشتغال و نيز صدور خدمات مهندسي در انبوه سازي رونق بگيرد.

وزير راه و شهرسازي ادامه داد: در بخش راه آهن نيز 20 استان كشور هم اكنون به شبكه ريلي متصل است كه در حال گسترش به ديگر استان ها هستيم.

وي از اجراي راه آهن آق قلا به گنبدكاووس نيز خبر داد و گفت: اين خط نيز در كوتاه ترين زمان ممكن اجرا خواهد شد.

خط آهن مهم و راهبردي اينچه برون - در شمال شهرستان گنبدكاووس از مهمترين خطوط ترانزيتي و پروژه هاي مهر ماندگار كشور است كه با توافق روساي جمهوري سه كشور قزاقستان، تركمنستان و ايران ساخته شده و راه آهن سه كشور را به يكديگر متصل مي كند.
قرارداد اجرايي اين خط آهن در خاك ايران در ۲۴ اسفند ۹۰ به صورت EPC با يكهزار و ۳۰۰ ميليارد ريال اعتبار به قرارگاه خاتم الانبيا واگذار و از فروردين سال گذشته عمليات اجرايي آن آغاز شد.

مجموع طول اين پروژه در سه كشور ايران، تركمنستان و قزاقستان حدود ۹۶۰ كيلومتر است كه ۷۸ كيلومتر آن در خاك ايران واقع شده و با چهار ايستگاه مجاور آن به ۱۱۰ كيلومتر مي رسد.
برچسب ها: مسکن ، مهر ، شهر سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار