مدير ملي طرح حفاظت از تالاب‌هاي ايران سازمان حفاظت محيط زيست بر تعامل بيشتر با دانشگاه ‌ها و مراكز علمي و تحقيقاتي در توسعه دستاوردهاي اين طرح تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران  مدير ملي طرح حفاظت از تالاب‌هاي ايران سازمان حفاظت محيط زيست در كارگاه آشنايي با رويكرد زيست بومي و  كاربرد آن در مديريت جامع حوضه­هاي آبريز كه با همكاري طرح حفاظت از تالابهاي ايران و پژوهشكده مهندسي آب دانشگاه تربيت مدرس در دانشكده مهندسي كشاورزي اين دانشگاه برگزار شد، به تعامل بيشتر با دانشگاه‌ها و مراكز علمي و تحقيقاتي در توسعه دستاوردهاي اين طرح تأكيد كرد و نقش اين نهادها را در استقرار رويكرد زيست بومي و همچنين استفاده از دانش روز براي حفاظت و مديريت پايدار تالاب‌ها كليدي دانست.
محسن سليماني روزبهاني تأكيد كرد: برگزاري جلسات مشورتي و آموزشي با اساتيد و دانشجويان دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي و حمايت فني از طرح‌هاي تحقيقاتي و اجرايي در حوضه مديريت تالاب‌ها در اولويت‌هاي كاري قرار دارد كه اين كارگاه از اولين اقدامات مربوط به اين زمينه مي‌باشد.
 وي در ادامه به ارائه مطالبي در مورد رويكرد مديريت زيست بومي، معرفي طرح حفاظت از تالابهاي ايران و نحوه استقرار اين رويكرد در مديريت تالابهاي كشور پرداخت.
 بر اساس اين گزارش، اين كارگاه با حضور مدير ملي طرح حفاظت از تالابها، 30 نفر از اساتيد و دانشجويان رشته‌هاي مرتبط با منابع آب دانشگاه تربيت مدرس و ساير دانشگاه‌ها و بر اساس خروجي اول برنامه كاري پروژه توسعه دستاوردهاي طرح حفاظت از تالابهاي ايرانبرگزار شد.
گفتني است، در اين كارگاه  نحوه استقرار اين رويكرد در مديريت تالابهاي كشور ضرورت همكاري بيشتر با مراكز علمي و دانشگاهي و سوق دادن تحقيقات، پژوهش و پايان‌نامه‌هاي تحصيلات تكميلي دانشگاه به سمت رويكرد جامع‌نگر مديريت تالابها در كشور ، اصول پايه رويكردزيست‌بومي،استقرار ساختارهاي سازماني و مالي مديريت جامع تالاب،اجراي برنامه مديريت جامع تالاب، ارتباطات، آموزش، مشاركت و آگاه‌سازي در مديريت جامع تالاب‌ها،معرفي برخي دستاوردهاي طرح حفاظت از تالابهاي ايران ، مروري بر تجربياتي از احياي تالاب­ها در ديگر كشورها،يادگيري در مديريت تطبيقي منابع آب و محيط زيست مطرح و مورد بررسي قرار گرفت. /ل
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار