آیت‌الله جوادی آملی گفت: افرادی که دشمنی می‌کنند در واقع می‌خواهند دین ما را از پا در بیاورند وگرنه خود می‌دانند که نمی‌توانند با پروردگار عالمیان ستیز کنند.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در درس تفسیر قرآن خود در مسجد اعظم قم اظهار کرد: ضرورت معاد از چند بعد در قرآن اثبات شده که یکی از آنها تبیین ربوبیت خداوند است.
وی افزود: ربوبیت خداوند با بی حساب و کتاب بودن کار موجودات سازگار نبوده و این مسئله در عالم هستی وجود ندارد؛ وجود معاد هدف‌دار بودن آفرینش را نشان می‌دهد زیرا اگر قیامتی در کار نبود جهان بی‌هدف بود و این امر نیز با دانایی و حکمت خداوند در تضاد است.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر ساخته‌ای بدون هدف باشد بی‌تدبیری سازنده را نشان می‌دهد گفت: ربوبیت خداوند ایجاب می‌کند که همه امور عامل بر اساس حساب و کتاب و تدبیر باشند و این مسئله بر تمام کارها در این جهان صدق می‌کند.
وی ادامه داد: انسان‌ها در عالم ملکوت مراحلی را پشت سر می‌گذارند که بر اساس روایتی از امام معصوم(ع) بسیاری از آنها قابل بیان و ذکر نیست.
آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه اراده الهی و جاری بودن خواست خداوند در همه جهان به وسیله عقل اثبات می‌شود خاطرنشان کرد: معاد و قیامت و پاداش و عقاب آن جهان یک ضرورت است و عقل آن را می‌پذیرد؛ اقتضای عالم هستی این است که دنیای مادی محل آزمون و آخرت محل پاداش و عقاب باشد.
وی افزود: بلاها و مصائب به واسطه لطف الهی از انسان‌ها دور می‌شوند و ذات اقدس الهی به هر موجود زنده و غیر زنده‌ای که امر کند اطاعت خواهد شد./س
برچسب ها: قم ، دشمنان ، دین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.