معاون صنایع و امور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس قانون، 10 درصد از منابع ریالی صندوق توسعه ی ملی به حمایت از تولید اختصاص یافته است که تاکنون مبلغ 800 میلیارد تومان تسهیلات از این محل به واحدهای صنعتی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محسن صالحی نیا در کارگروه استانی ستاد تسهیل خراسان رضوی با اشاره به شاخصه های توسعه یافتگی بخش صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: این استان رتبه سوم در جذب تسهیلات حمایت از واحدهای صنعتی را در کشور به خود اختصاص داده است.

معاون  وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: 70 درصد مسایل مطرح شده در ستاد تسهیل امور پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی کشور، مربوط به تامین نقدینگی و نحوه ی بازپرداخت تسهیلات ریالی معوق از سوی واحدهای تولیدی ست که به همین منظوردر قانون بودجه ی سال گذشته فصل حمایت از تولید دیده شده است.

شایان ذکر است رفع مشکلات مالیاتی ایجاد شده برای تولیدکنندگان نیازمند به استفاده از تسهیلات بانکی و همچنین تعیین تکلیف برای متقاضیان دارای معوقات بانکی و چک برگشتی از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی ست در ابتدای این جلسه ناصر فخر موحد، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و روسای گروه های کاری پنجگانه ذیل کارگروه به ارایه ی گزارشی از عملکرد خود پرداختند./س

 

برچسب ها: تسهیلات ، صندوق ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.