با افزايش انتقادات از دادستان کل آمريکا زمزمه برکناري وي نيز شنيده مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون سي ان ان ، اريک هولدر دادستان کل آمريکا دستور تحقيق بحث بر انگيز  درباره مسئله درز اطلاعات حساس و  محرمانه صادر کرده است اما جمهوريخواهان و ديگر منتقدان مي گويند هولدر خودش بخش بزرگي از مشکل در دولتي است که به طور فزآينده خبرنگاران و روزنامه نگاران را هدف قرار داده است.
خبرنگار اين شبکه گزارش داد: برغم  نگراني هاي روزافزون درباره کنکاش هاي وزارت دادگستري در کار روزنامه نگاران ، مقامات کاخ سفيد مي گويند که باراک اوباما هنوز به اريک هولدر اعتماد دارد. اما جمهوريخواهان مجلس نمايندگان فشار خود را افزايش داده و اين سئوال را مطرح کرده اند که آيا اريک هولدر در جلسه پرسش و پاسخ کنگره که اوايل اين ماه برگزار شد ، حقيقت را گفته است يا نه. هولدر در اين جلسه دخالت خود را در ماجراي ضبط تماسهاي تلفني خبرنگاران خبرگزاري آسوشيتدپرس انکار کرد اما يک هفته بعد ، وزارت دادگستري اعلام کرد که هولدر در صدور حکم بازرسي ايميل هاي جيمز روزن يکي از  گويندگان شبکه فاکس نيوز دخالت داشته است. جمهوريخواهان کميته قضايي مجلس نمايندگان هم اکنون در حال بررسي اظهارات هولدر در کنگره هستند. آنها نامه اي به هولدر نوشته و خواستار روشن شدن ابهامات شده اند.
جاناتان ترلي استاد دانشگاه جرج واشنگتن مي گويد: اريک هولدر مرزهاي تعيين شده را زيرپا گذاشته و آزادي مطبوعات را به خطر انداخته است. هولدر اگر عاقل باشد بايد از مقام خود کناره گيري کند. اگر او خودش کنار نرود بايد برکنار شود.








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار