رئیس مجلس در دیدار رئیس‌جمهور سابق لبنان نسبت به خطر انفجار بمب افراطی‌گری در منطقه در صورت ادامه شرایط فعلی در سوریه هشدار داد و گفت: شرایط جاری در سوریه تأثیرگذاری راهبردی بر اوضاع منطقه دارد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، «امیل لحود» رئیس‌جمهور سابق لبنان امروز با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار «امیل لحود» از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست و برادر لبنان نام برد و ضمن تقدیر از حمایت‌های سیاسی و معنوی کشورمان از لبنان طی سال‌های اخیر، اظهار داشت: مردم لبنان هیچ‌گاه کمک‌های دوستانه و برادرانه ایران را به ویژه در دوران‌های دشوار مقاومت علیه تهاجم رژیم صهیونیستی به خاک خود را فراموش نخواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به تحولات سوریه گفت: لبنان نمی‌تواند نسبت به آنچه در حال حاضر علیه مردم و حکومت سوریه در جریان است، بی‌تفاوت باشد و بر این باور است که دوستان سوریه باید به این کشور کمک کنند تا در مسیر مبارزه با تروریست‌ها و حفظ خط مقاومت به پیروزی قائل شود.

رئیس‌جمهور سابق لبنان همچنین یادآور شد: رژیم صهیونیستی در پی ایجاد ناآرامی و بی‌ثباتی در کل منطقه، به ویژه در سوریه و لبنان است تا از این رهگذر به مقاومت آسیب برساند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی روابط دوستانه بین مردم و مسئولان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و لبنان، اظهار داشت: مقاومت و مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی واژگان و عبارات آشنایی برای ملت ایران است که باعث نزدیکی دو ملت دوست و برادر شده است.

وی افزود: شرایط جاری در سوریه تأثیرگذاری راهبردی بر اوضاع منطقه دارد و در صورتی که ثبات و آرامش به این کشور بازنگردد، خطر انفجار بمب افراطی‌گری در کل منطقه را در پی خواهد داشت.

رئیس مجلس در ادامه ادعای برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مبنی بر لزوم استقرار دموکراسی در سوریه را با استفاده از تسلیح تروریست‌ها و کشتار مردم این کشور مضحک و غیرواقعی خواند و تصریح کرد: باید به سوریه مهلت داد تا به انجام اصلاحات پایدار سیاسی و اقتصادی خود بپردازد و صدور دموکراسی به این کشور از بیرون و با زور اسلحه و تروریزم ممکن نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: آنچه در صحنه تحولات سوریه مشهود و محسوس است، حس ماجراجویی جدید برخی کشورها و به ویژه رژیم صهیونیستی است که هدف آن شکستن خط مقاومت و تضعیف فرهنگ مقابله با سیاست‌های مذبوحانه این رژیم غاصب در کل منطقه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار