معاون پژوهشی و فناوری وزارت نفت از تهیه و تدوین سه جلد مطالعات مقدماتی در قالب سند اولیه برای تدوین نقشه راه فناوری آب‏های عمیق خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا مقدم، درباره اقدامات انجام‏ شده جهت تدوین نقشه راه فناوری آب‏های عمیق گفت: در این زمینه، مراحل اولیه کار با ایجاد کنسرسیومی متشکل از چندین دانشگاه و دو انجمن دریایی به ریاست دانشگاه صنعتی شریف صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به روند مطالعات مقدماتی تصریح کرد: نتیجه این مطالعات، در سه جلد و بعنوان سند اولیه ارائه شده و بر مبنای آن، سند راهبردی نیز تا حدود زیادی تکمیل شده است.
 
مقدم با اشاره به اینکه «در مراحل بعد باید سند راهبردی نقشه فناوری آب‏های عمیق تکمیل شود»، گفت: مطالعات انجام‏شده از نظر کیفی بسیار خوب بوده که این مطالعات از طریق انعقاد قراردادهای مربوطه با پیمانکاران و ساخت و تأمین تجهیزات مورد نیاز، باید عملیاتی شود.
 
معاون وزیر نفت درباره میزان اعتبار اختصاص‏یافته جهت این پروژه نیز با بیان اینکه «منابع مالی مورد نیاز برای حوزه تحقیق، پژوهش و فناوری تامین شده است»، افزود: در مورد منابع مالی کلی پروژه‏های مربوط به آب‏های عمیق، هنوز برآوردی وجود ندارد و پس از پایان و تکمیل مطالعات این امر ممکن خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه «با ورود به حوزه آب‏های عمیق ده‏ها قلم کالا و تجهیزات جدید مورد نیاز خواهد بود»، اظهار داشت: وزارت نفت برای حداکثر استفاده از توان داخل در ساخت این تجهیزات برنامه دارد و تصمیم داریم برای هر یک از این اقلام، بطور همزمان قراردادهای ساخت و کسب و انتقال دانش فنی را منعقد کنیم تا عملا کسب دانش و تولید تجهیزات بطور همزمان صورت گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نقشه ، آبهای عمیق ، سند ، فناوری ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار