با تفکیک جنسیت در برخی از رشته های خاص ، باید با برنامه ریزی و ایجاد تناسب از امکانات و هزینه های دانشگاه در این راستا به شکل کارشناسی شده بهره برد.

مهدی نژاد ، معاون پژوهشی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران  در خصوص تفکیک جنسی در بعضی از رشته ها ی علوم انسانی گفت:‌ برای ایجاد تناسب در برخی از رشته هایی حوزه علوم انسانی با تأیید وزارت علوم به تفکیک جنسی در این حوزه پرداخته ایم و همچنین در رشته هایی مامایی و پرستاری که به تعداد خانم ها در این زمینه بیشتر از آقایان نیاز بوده است رسیدگی کرده ایم.

وی ضمن اشاره به اینکه باید با برنامه ریزی و ایجاد تناسب از امکانات و هزینه های دانشگاه ها در این راستا به شکل کارشناسی شده بهره برد اشاره و اضافه کرد: در برخی رشته های که نیاز به تحصیل خانم ها یا آقایان در آن زمینه نیست باید بتوانیم با برنامه ریزی از شکل غیر کارشناسی آن از هزینه های و ضربه زدن به منابع مالی کل کشور جلوگیری کنیم .

مهدی نژاد افزود: در رشته معدن 2 گرایش ( استخراج و مطالعات) داریم که در بخش مطالعات آن خانم ها می توانند نقش داشته باشند و همچنین در برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه الزهرا اساساً تک جنسیتی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خاص بودن رشته ، در نظر اول تعدیل مطرح است که در بعضی موارد خاص رشته ها در شأن خانم ها یا برعکس نیست و در این راستا، این رشته ها را محدود يا اختصاصی خواهیم کرد./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، کارشناسی ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار