کارشناس اقتصادي بلومبرگ از احتمال ثابت ماندن ميزان توليدات نفت بعد از نشست اوپک خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، همزمان با نزديک شدن زمان برگزاري نشست کشورهاي صادر کننده نفت (اوپک)، دو گروه از نمايندگان اين سازمان از احتمال ثابت ماندن ميزان توليدات نفت خبر دادند.

"پل گوردون"، کارشناس اقتصادي بلومبرگ در اين باره گفت: ميزان عرضه و تقاضا نقش اصلي را در تصميم‌هاي نمايندگان اوپک ايفاء مي‌کند. بنا به گفته نمايندگان، اين سازمان روزانه حدود 30 ميليون بشکه نفت توليد مي‌کند و از آنجايي که تقاضا افزايش چشمگيري نداشته است، نيازي به تغيير ميزان توليدات نيست.

بنابراين، اوپک معتقد است؛ از آنجايي که تقاضاي بالايي وجود ندارد، ديگر نيازي به کاهش و يا افزايش عرضه وجود ندارد و تعادل نسبي بين عرضه و تقاضا وجود دارد.

"علي النعيمي"، وزير نفت عربستان سعودي نيز هنگام ورود به شهر وين در هتل خود همين نظر را داشت و از اوضاع کنوني بازار و قيمت نفت ابراز خرسندي کرد و گفت ميزان تقاضا فوق العاده است.

گوردون در پاسخ به اين سؤال که براي پيش بيني آينده بازار نفت بايد به چه شاخص‌هايي توجه داشت، گفت: در فصل تابستان، تقاضا براي نفت تا حدي به واسطه نياز خودروها به بنزين افزايش مي يابد.

اين درحالي است که ميزان ذخاير نفتي آمريکا رو به کاهش است و اين خبر خوبي براي طرفداران افزايش قيمت ها و رونق بازار نفت است.

بر اساس اين گزارش، نشست روز جمعه اوپک مهمترين عامل در تعيين بهاي نفت خام خواهد بود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اوپک ، تقاضا ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار