رئيس‌جمهور با بيان اينکه امام خميني(ره) امام راحل(ره) تراز و اعتقاد نقش ملي ملت را ارتقاء داد و روح آزادگي را در ميان ملت‌هاي جهان دميد، گفت: امام(ره) راه نجات ملت‌ها را تبيين نمود و در اين راستا همه بشريت تا آخر مديون و مرهون راه امام (ره) خواهند بود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه هيئت دولت با اشاره به اينکه در آستانه چهاردهم و پانزدهم خرداد و ايام ارتحال بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي قرار داريم، گفت: نقش، وجود، انديشه و حرکت امام راحل(ره) براي جامعه بشري هديه‌اي الهي در دوره ما بود.

رئيس‌جمهور تصريح کرد: امام راحل(ره) کسي بود که در دوره‌اي که همه به دنبال نفي ارتباط با آسمان و حقيقت اصالت پيامبران بودند و جامعه بشري در انحصار انديشه منحط قرار داشت، آمد و فرياد ارتباط با آسمان و کمال روح انسان را مطرح و راه جديدي را پيش پاي بشريت قرار داد.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: امام خميني (ره) احياگر انسان معاصر، حق و حقيقت و انديشه توحيد، عدالت و پاکي در دوره معاصر است؛ امام حقيقتاً مردي خدايي و آسماني بود که از مرزهاي منيت و خودپرستي، عبور کرده و بسياري از حجاب‌ها از برابر چشم او کنار رفته بود.

رئيس‌جمهور خاطر نشان کرد: همگان با کلام امام(ره) احساس آشنايي مي‌کردند، چرا که او يک رهبر مردمي به معناي واقعي بود، که عميقاً به عواطف، انديشه‌ها، ايمان و اراده مردم باور و اعتماد داشت و اين را در اتصال به آسمان و امام عصر(عج) دريافته بود.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: امام راحل(ره) به دليل آنکه ايمان و اعتقاد حقيقي داشت در شرايط سختي که رژيم طاغوت در کشور ايجاد کرده بود بازگشت و اعلام کرد که دولت تعيين مي‌کنم و اين کار را نيز انجام داد.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه امام خميني(ره) در برابر همه زياده‌خواهي‌هاي داخلي و خارجي با تکيه و ميدان دادن و باور به مردم ايستادگي کرد، گفت:‌ امام راحل(ره) تراز و اعتقاد نقش ملي ملت را ارتقاء داد و روح آزادگي را در ميان ملت‌هاي جهان دميد و امروز ياد و نام او در جهان و در ميان ملت‌ها مي‌درخشد.

احمدي‌نژاد خاطر نشان کرد: امام(ره) آمد و افول امپراطوري‌ها را در جهان فرياد زد و راه نجات ملت‌ها را تبيين نمود و در اين راستا همه بشريت تا آخر مديون و مرهون راه امام (ره) خواهند بود.

وي افزود: خدا را شاکريم که بخشي از عمر ما در دوران و همراه امام(ره) و بخش ديگري همراه با انديشه و در راه و مسير امام خميني(ره) قرار دارد.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه امروز ملت ايران بيش از گذشته قدر امام(ره) را شناخته و راه او را مي‌شناسد، گفت: عشق به امام(ره) امروز بيشتر در دل‌ها خانه کرده و مردم به پاکي راه او بيشتر ايمان مي‌آورند.

احمدي‌نژاد تصريح کرد: از خدا مي‌خواهيم ما را از راه امام (ره) که راه توحيد، عدالت و انسانيت و راه خداست و از ياد او که ياد امام عصر(عج) است، جدا نکند.

در جلسه امروز هيئت دولت در خصوص مسائل و موضوعات گوناگون کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تصميماتي توسط اعضاي دولت اتخاذ شد.

براساس مصوبات امروز هيئت دولت به سازمان نظام پرستاري اجازه تاسيس مرکزي جهت آموزش به منظور ارائه خدمات به پرستاران خارج از مراکز درماني و صدور پروانه کار براي خادمان اين حوزه داده شد و مقرر شد در وزارت بهداشت، درمان و آ‌موزش پزشکي معاونت پرستاري ايجاد گردد.

همچنين با تصويب هيئت وزيران مقرر شد تعرفه پرستاري در شوراي عالي بيمه سلامت مورد بررسي و تصويب قرار گيرد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار