در اين روزها که بسياري از مربيان با تجربه و کارنامه دار کشور هيچ تيمي ندارند، برخي از مديران در انتخاب سرمربي تيمشان به فکر جذب مهره هاي خارجي مي افتند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، حرفه مربيگري در فوتبال از آن دست شغل هايي است که سختي هاي مخصوص به خود را دارد به خصوص در روزهايي که سرمربي، تيمي براي هدايت کردن نداشته باشد.

در ميان بازيکنان فوتبالي، يک دسته از آن ها هستند که پس از دوران بازيکني شان به حرفه مربيگري روي مي آورند.

در حال حاضر نيز پيشکسوتان با تجربه اي که مدارک مربيگري دارند بدون تيم مانده اند.

سرمربياني که روزها پيش پيراهن تيم ملي را بر تن مي کردند و امروز شايد همه تيم ها فراموششان کرده اند در همين روزها، برخي مديران در فکر انتخاب مهره هاي خارجي براي نشستن بر روي نيمکت تيم ملي هستند.

اغلب گزينه هاي سرمربيگري خارجي که به تيم هاي باشگاهي ما دعوت مي شوند کارنامه چندان درخشاني ندارد و نسبت به مهره هاي داخلي ضعيف تر هستند.

از طرف ديگر با بالا رفتن قيمت ارز، نمي توان در حال حاضر با اين مشکلات مالي فراوان باشگاهها انتظار جذب يک سرمربي موفق را داشت.

يکي ديگر از مشکلات جذب سرمربي خارجي در اين است که سرمربيان خارجي به زمان زيادي احتياج دارند تا با بازيکنان ايراني، تکنيک ها و سيستم هاي بازي آنان آشنا بشوند.

اين جا در اين روزها شايد سيل عظيمي از سرمربيان ايراني بيکار هستند که در انتظار نشستن بر روي نيمکت بده و حالا برخي مديران سليقه هاي خارجي پيدا کرده اند./آق
برچسب ها: مربیگری ، سرمربی ، فوتبالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار