مسئول شورای عالی جامعه بسیج عشایر خراسان جنوبی خواستار اشتغالزايي عشاير در نوار مرزي اين استان شد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ الله نظر اسدزاده در مجمع شورای عالی بسیج عشایر خراسان جنوبی، اظهارداشت: عشاير استان عليرغم وجود توانمندي هاي بسيار بالا در نوار مرزي از بهره برداري از اين توانمندي ها محروم هستند.

وي با بیان اینکه مجمع شورای عالی بسیج عشایر استان از سال 90 در استان آغاز به كار كرده است، افزود: ساماندهی شورا، برگزاری مستمر جلسات، تشکیل کیته های مختلف، برگزاری یادواره های شهدا، برگزاری جشنواره عشایر شرق کشور در سیستان و بلوچستان و... از شاخصترین برنامه های این شورا بوده است.

به گفته وي اين شورا در سال90 با 20 نفر عضو آغاز به فعاليت كرده است.

عضو هيئت مديره تعاوني مرزنشينان كشور با بيان اينكه كمبود امكانات و نبود ظرفيت اشتغال منجر به مهاجرت جوانان عشاير به شهرها مي شود، افزود: اين افراد به جاي ادامه دادن مشاغل موثر در توليدات داخلي به مشاغل كاذب و كم درآمد روي مي آورند.

اسعدزاده ادامه داد: بايد از جوانان مستعد و داراي مدارك تحصيلي در اداره امور عشايري در اين مناطق استفاده شود.

وي با اشاره به اينكه برخي از عشاير استان به دليل اسكان در نوار مرزي و مواجه شدن با اشرار و قاچاقچيان مجبور به نگهداري از سلاح بودند، افزود: اين سلاح ها هم اكنون فرسوده شده و نيازمند تعويض است.

اسعدزاده ادامه داد: عشاير نوار مرزي به دليل استقرار مدت طولاني در نوار مرزي از سطح آگاهي بسيار بالايي برخوردار بوده و بايد از توان و ظرفيت اين نيروها به عنوان راهنما استفاده شود.

وي با بیان اینکه معادن زیادی در نواز مرزی استان وجود دارد، افزود: مرزنشینان و عشایر استان هیچگونه بهره برداری از اين معادن ندارند.

مسئول شورای عالی جامعه بسیج عشایر خراسان جنوبی خواستار توجه به توانمندی های عشایر در نوار مرزی شد و گفت: بکارگیری عشایر و استفاده از توان تحصیلاتی عشایر در دستور کار قرار گیرد./س

برچسب ها: دغدغه ، عشایر ، مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.