استان چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی برای تردد معلولان و سالمندان، جانبازان رتبه برتر کشور را کسب کرد.

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری در نشست هم‌اندیشی کارشناسان مناسب سازی سراسر کشور که در شهرکرد برگزار شد گفت: اجرای طرحهای مناسب سازی در روستاهای میلاس، باغ انار میلاس و سندگان در شهرستان لردگان اجرا شده است.
سعیدی با اشاره به اینکه طرح آزمایشی مناسب سازی معابر برای معلولان در چهار راههای طالقانی، بازار و خیابان پرستار شهرکرد هم در حال اجراست، از اختصاص افزون بر یک میلیارد و 300 میلیون ریال برای این طرح خبر داد و افزود: 800 میلیون ریال اعتبار ملی و استانی هم برای مناسب سازی معابر در سال جاری اختصاص یافته است.
در این نشست، 40 کارشناس مناسب سازی معابر کشور راهکارهای اجرای مفاد قانون جامع حمایت از معلولان را بررسی می کنند.
در این نشست، رئیس دبیرخانه مناسب سازی معابر و فضاهای تردد معلولان کشور گفت: نبود مناسب سازی اماکن، کمبود امکانات مختص معلولان و مهیا نبودن بستر مناسب برای حضور آنان از قبیل وسایل نقلیه عمومی مناسب سازی شده و نبود امکان استفاده از سرویس های بهداشتی عمومی برای معلولان سبب شده تا تعداد زیادی از این قشر در جامعه حضور پیدا نکنند.
میرانی با اشاره به اینکه مناسب سازی اماکن عمومی، ویژه معلولان و جانبازان نیست بلکه نیاز توسعه جامعه است و این مهم باید از سوی همه دست اندرکاران اجرایی، شهرداری ها، دهیاری ها، مسئولان و مردم مورد توجه قرار گیرد خاطر نشان کرد: تحقق این مهم به انسجام و برنامه ریزی بیشتر بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی نیاز دارد.
استان چهارمحال و بختیاری، 29 هزار معلول دارد که گردهمایی سراسری کارشناسان مناسب سازی کشور از امروز به مدت دو روز در شهرکرد آغاز شده است./س
برچسب ها: رتبه ، برتر ، کشور ، معابر ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.