مدير درمان مرکز فوق تخصصي درمان ناباروري و سقط مکرر ابن‌‌سينا گفت:"تاسيس خانه بهداشت تنها راهکار کاهش مرگ و مير نوزادان نيست.

آذين، پزشک اجتماعي کشورمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: در سلامت باروري نبايد به تعدد خانه‌هاي بهداشت توجه کرد بلکه بايد از سلامت مادر تا نوزاد را مورد بازبيني قرار داد.شاخص‌هاي سلامت مادر و کودک به شدت ارتقا پيدا کرده است، بطوريکه در سمينارها و کنفرانس‌هاي بين‌المللي و اخلاقي كه داشتيم، توانستيم شرايط بد قبلي را بهبود ببخشيم.

وي اظهار داشت: بايد خدمات و مداخلات از سوي متخصصان افزايش يابد تا شاهد بسياري از تحولات مثبت باشيم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مدير درمان مرکز فوق تخصصي درمان ناباروري و سقط ابن‌سينا در ادامه افزود: در گذشته تعدد خانه‌هاي بهداشت مي‌توانست کاهش مرگ و مير نوزادان را در پي داشته باشد اما زمانيکه مداخلات افزايش يابد، عملکرد نيز ارتقا مي‌يابد و تاسيس و تجهيز بخش nicn بخش مراقبت‌هاي ويژه نوزادان پر رنگ مي‌شود.

 متخصص پزشکي اجتماعي کشورمان اظهار داشت: در ديدگاه قديمي مراقبت از دوران بارداري و زايمان شروع مي‌شد اما نگرش جديد کلي‌نگر و بين رشته‌اي است که با تدابير علم و فناوري پيش از ايجاد جنين و نطفه که با تشخيص قبل از تولد همراه است نه تنها به موجود سالم بلکه به نسل سالم‌تر و باهوش‌تر نيز مي‌توان انديشيد.

آذين در ادامه تصريح کرد: کلينيک سلامت مادر، جنين و نوزاد را گامي مهم در جهت ارتقا نظام سلامت عنوان کرد./ح



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار