كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت:‌ نبايد شعاري دهيم كه نتوانيم به آن عمل كنيم و يا اينكه قولي دهيم كه تاريخ مصرف آن كه تنها محدود به دوران انتخابات باشد، بنده نيز قولي نمي‌دهم كه به عملي شدن آن اعتقاد نداشته باشم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، غلامعلي حداد عادل كانديداي انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوالات ايرانيان خارج از كشور در شبكه جام جم اظهار داشت: در داخل ايران مردم معمولا با زندگي من آشنا هستند، بنده در دانشكده علوم تحصيلات خود را آغاز كرده و ليسانس خود را از دانشگاه تهران اخذ كردم.
 
وي با بيان اينكه مدرك فوق ليسانس خود را از دانشگاه شيراز گرفتم، گفت: پس از اخذ مدرك به علوم انساني گرايش پيدا كرده و يك سال در دانشگاه تهران دانشجوي علوم اجتماعي بودم، سپس وارد رشته فلسفه شده و در اين رشته دكتراي خود را اخذ كردم.  
 
حداد عادل به مشاغل و مسئوليت‌هاي خود از اول انقلاب اشاره كرد و افزود: از 22 بهمن و پس از آن در اسفند 57 معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد بودم و مدتي نيز مديريت صدا و سيما را در شوراي سرپرستي اين سازمان به عهده داشتم همچنين يازده سال معاون وزير آموزش و پرورش بوده و تاليف كتاب‌هاي درسي و برنامه‌ريزي آموزشي را اجرا كرده‌ام.  
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه از سال 89 وارد مجلس شوراي اسلامي شدم، گفت:‌4 دوره نمايندگي مردم تهران را بر عهده داشت و در دوره‌هاي 7، 8 و 9 مجلس نماينده اول تهران بودم،‌ همچنين در دوره هفتم رياست مجلس را بر عهده داشتم و در دوره هشتم رئيس كميسيون فرهنگي بودم.  
 
وي ادامه داد: مديرعاملي بنياد دايرةالمعارف اسلامي و تاليف دانشنامه جهان اسلام در 23 سالي كه بنده در فرهنگستان زبان فارسي بودم برعهده‌ام بود.
 
حداد عادل با بيان اينكه در حال حاضر عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي هستم،‌اظهار داشت: بيش از 30 سال عضو شوراي عالي آموزش و پرورش بوده‌ام و هم‌اكنون 4 فرزند دارم كه تحصيلات دو نفر از آنها در مقطع دكتراي علوم سياسي و فناوري‌ نانو است و دو فرزندم ديگرم در مقطع كارشناسي ارشد در رشته مديريت فرهنگي و كارشناسي ديني مشغول فعاليت هستند همچنين همسرم دكتر ماهورزاده دانشيار تعليم و تربيت در دانشگاه الزهرا است.  
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت: بنده به خارج از كشور سفرهاي زيادي داشتم و با ايرانيان مقيم خارج آشنا هستم؛ در تمامي سفرهايم علاقمند بودم كه از مدارس و كتاب‌هاي ايرانيان بازديد كنم و حرف‌هاي اولياء و مربيان را بشنوم.  
 
وي با بيان اينكه ايرانيان خارج از كشور بخشي از ملت ما هستند تصريح كرد: ايراني بودن به منزله زندگي در داخل مرزهاي جغرافيايي نيست، كساني هستند كه از هزاران فرسنگ دل‌شان براي وطن مي‌تپد.
 
حداد عادل با بيان اينكه ايرانيان خارج از كشور عموما مردم فرهيخته و جزء سرمايه‌هاي كشور محسوب مي‌شوند، بيان داشت: مهاجرت به خارج از ايران پديده جديدي نيست كه صرفا تصور كنيم بعد از پيروزي انقلاب اسلامي بوجود آمده است؛ از آنجايي كه ايران در چهارراهي واقع شده كه از يك طرف به اروپا، از طرف ديگر به خاور دور و هند و به خاورميانه و آفريقا نزديك است اين موقعيت جغرافيايي باعث شده هم كشور ما ميهمانان خارجي داشته باشد و هم ايرانيان به خارج از كشور بسيار سفر كنند.  
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري با اشاره به سفرنامه ابن بطوطه گفت:‌ابن بطوطه وقتي از ايران عبور مي‌كند و به چين مي‌رود در سفرنامه‌اش مي‌نويسد؛ امير عزت گذاشت ما را سوار قايق كرد، در كنار قايق ما خنيان‌گران به شعر فارسي آواز مي‌خواندند بنا بر نقل ابن بطوطه معلوم شده است كه شعر فارسي زبانان دو بيت از غزليات سعدي بوده است؛ لذا اين نكته نشان مي‌دهد كه با گذشت 40 سال از درگذشت سعدي در آن زمان ايرانيان در سفر به چين اين شعر را نقل محافل و زبان مي‌كردند.  
 
وي افزود:‌در ساير كشورها مثل تايلند نيز اسلام رواج پيدا كرده و در كشور هند ما شاهد تاريخ چندهزارساله رابطه و موج مهاجرت هستيم همينطور آثار نيكوي ايرانيان در علم و معماري و سياست در كل تاريخ هند به چشم مي‌خورد.  
 
حداد عادل با بيان اينكه در دوران تجدد ايرانيان به واسطه آشنايي با غرب براي تحصيل به آنجا رفتند، اظهار داشت: اين مسئله كه ايرانيان براي تحصيل به غرب مهاجرت كردند هيچ ربطي به انقلاب اسلامي ندارد و نبايد كسي به موضوع اقامت ايرانيان در خارج از كشور علي‌الاصول نگاه منفي داشته باشد، چرا كه تخصص و دانش ايرانيان از امور جهاني،‌زبانزد عامل و خاص و جزئي از دارايي‌هاي كل ملت ايران است لذا بايد هوشمندانه اين موضوع مورد توجه دولت‌هاي بعدي قرار گيرد.  
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه هدف شما از كانديداتوري چيست؟ بيان كرد:‌ بنده داراي تجربه هستم كه اين تجربه متعلق به ملت ايران است چرا كه بنده با امكانات كشور درس خوانده و كار كرد‌ه‌ام بنابراين فكر مي‌كنم زمان آن رسيده كه اين تجربيات را با در دست گرفتن اين مسئوليت در خدمت ملت ايران قرار دهم و هدفم اين است كه از تمام ظرفيت‌ها براي حل مشكلات و توسعه و پيشرفت در خدمت ايرانيان استفاده كنم.  
 
حداد عادل افزود: ما نبايد شعاري دهيم كه نتوانيم به آن عمل كنيم و يا اينكه قولي دهيم كه تاريخ مصرف آن كه تنها محدود به دوران انتخابات باشد، بنده نيز قولي نمي‌دهم كه به عملي شدن آن اعتقاد نداشته باشم.
 
وي با بيان اينكه مهمترين وظيفه دولت آينده ساماندهي مسائل اقتصادي است ادامه داد: يادآوري مي‌كنم كه اقتصاد ايران از ده‌ها سال پيش بيمار بوده چرا كه كشور از لحاظ علمي ضعيف و محتاج خارجي‌ها بوده است البته بايد بگويم در سال‌هاي پس از انقلاب اين امر بهتر شده است.  
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري با اشاره به وابستگي اقتصاد به نفت گفت: نفت گرچه منبع درآمد و سرمايه بوده اما چندين عيب و اشكال به اقتصاد ما وارد كرده است؛ يكي از اين اشكالات اين است كه قدري خيال ما را از بابت فروش نفت راحت كرده در حالي كه ما مي‌توانيم به لحاظ كشاورزي نيز پيشرفت‌هاي قابل توجهي داشته باشيم چرا كه ايران كشور چهارفصل است بنابراين كشاورزي مي‌تواند منبع درآمد بسيار خوبي باشد اما متاسفانه به خاطر سايه سنگين نفت رشد آنچناني نكرده است.  
 
حداد عادل افزود: اين اقتصاد بيمار در سال‌هاي اخير مورد حمله ديگر كشورها قرار گرفته يعني مقاصد سياسي اقتصاد را مورد حمله قرار داده است به طوري كه غربي‌ها و دشمنان با بهانه توليد سلاح واهي خواهان فشار آوردن به اقتصاد كشور ما از طريق تحريم‌ها هستند كه اين امر موجب مي‌شود دلار و ارز افزايش يافته، بنابراين مهمترين وظيفه دولت آينده تثبيت نرخ ارز است و باعث ساماندهي بازار شود.
 
وي تصريح كرد: بنده اين موضوع را با كمك ملت و متخصصان دانش اقتصاد سامان مي‌دهم؛ بنابراين هنگامي كه در بازار آرامش بوجود آيد امكان سرمايه‌گذاري و اشتغال در همه بخش‌ها بوجود مي‌آيد.
 
كانديداي انتخابات رياست جمهوري با اشاره به بخش خصوصي اظهار داشت: از اول انقلاب نظرم نسبت به بخش خصوصي مثبت بوده است حتي در روزهاي اوايل انقلاب كه برخي شعارهايي را در مورد بخش خصوصي سر مي‌دادند من تبعيت از اين شعارها نمي‌كردم چرا كه بار اصلي اقتصاد كشور بر دوش بخش خصوصي است و دولت وظيفه تجارت ندارد لذا بايد سياست‌گذاري شود تا زيرساخت‌ها آماده و حمايت و نظارت برقرار شود.  
 
حداد عادل درباره قانون هدفمندي يارانه‌ها گفت:‌يارانه بايد پرداخت شود ولي قانون را بايد در آن به صورت كامل اجرا كند چنانكه يكي از انتقادات ما اين بود كه در دولت فعلي در بحث هدفمندي يارانه‌ها قانون به طور كامل اجرا نشد. 

وي در پاسخ به سوالي در خصوص آشنايي ايرانيان خارج از كشور با مباحث انرژي‌ هسته‌اي گفت:‌من مي‌دانم كه دانشجويان و دانشگاهيان ايراني خارج از كشور ما مي‌دانند كه وقتي مي‌گوييم فناوري هسته‌اي انرژي هسته‌اي،‌غني سازي اورانيوم يعني چه.
 
كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري خاطرنشان ساخت: پشت سر اين يك كلمه مهم 100 رشته مهم علمي ديگر نهفته است به گونه‌اي كه اگر ايران در صد رشته علمي مهم پيشرفتي در حد مرزهاي امروزي دانش جهان نكرده باشد نمي‌تواند بدون كمك خارجي خودش اورانيوم غني شده را توليد كند.  
 
حداد عادل در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه موضع شما در خصوص مذاكره با آمريكا چيست؟ گفت: بناي ما بر تنش‌زدايي و همزيستي مسالمت‌آميز با همه كشورهاي جهان است.  
 
وي با اشاره به اينكه ما قصد درگيري با هيچ كشوري را نداريم افزود: ملت ما چيزي كم از ملت‌هاي ساير كشورها ندارند بنابراين ما چه نيازي به درگيري داريم.  
 
كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه ما طمعي نسبت به ساير كشورها نداريم ادامه داد: ما هيچ ذلتي را نخواهيم پذيرفت، هر رابطه‌اي كه استقلال ما را محترم بشمارد براي ما مهم است.  
 
حداد عادل با اشاره به اينكه اگر آمريكا قبول كند كه ملت ايران دوران سلطه‌پذيري را پشت سر گذاشته و مستقل شده است، اضافه كرد: در اين صورت است كه ما مي‌توانيم مذاكره و گفتگوي با آمريكا را بپذيريم؛ بنابراين ما مشكلي براي حل مشكلات خود نداريم.  
 
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه در صورت رئيس جمهور شدن براي ايرانيان خارج از كشور چه كارهايي را انجام خواهيد داد، افزود: بنده اگر موفق به تشكيل دولت در ايران شوم براي ايرانيان خارج از كشور كاري مي‌كنم كه آنها ايراني بمانند زيرا وقتي يك ايراني به خارج از كشور مهاجرت مي‌كند به تدريج هويت خود را ظرف مدتي از دست مي‌دهد.  
 
‌كانديداي انتخابات رياست جمهوري با اشاره به اينكه ما بايد كاري كنيم كه ايرانياني كه از كشور خارج مي‌شوند ايراني بمانند خاطرنشان ساخت: ابتدا بايد آنها ايراني بمانند و سپس بايد كاري كرد كه آنها ايران را بشناسند بنابراين بايد تسهيلات لازم را مهيا كرد و موانع اداري را از سر راه آنها برداريم.  
 
حداد عادل با اشاره به اقدامات به عمل آمده در خصوص فرزندان خانواده‌هاي ايرانيان خارج از كشور گفت:‌فرزندان خانواده‌هاي ايراني كه مشمول سربازي هستند وقتي در خارج به سر مي‌برند مي‌توانند به ايران سفر كنند.
 
وي با بيان اينكه بايد كاري كرد ايراني به ايراني بودن خود خارج از كشور و هر جايي از جهان افتخار كند، بيان كرد: امروزه وقتي از ايراني صحبت مي‌شود به اين معنا است كه اين ملت داراي فرهنگ با سابقه‌اي بوده به گونه‌اي كه براي استقلال خود از هيچ كوشش و تلاشي دريغ نمي‌كند.
 
‌كانديداي انتخابات رياست جمهوري با اشاره به اينكه بايد كاري كرد كه ايرانيان خارج از كشور به ايران خدمت كنند، ادامه داد: بسياري از ايرانيان خارج از كشور كه به ايران آمده‌اند خدمات ارزنده‌اي را براي اين مرز و بوم انجام داده‌اند.
 
حداد عادل با اشاره به اينكه موج خدمت از ايرانيان خارج از كشور براي ايرانيان داخلي وجود دارد، تصريح كرد:‌خروج ايرانيان امري طبيعي است بنابراين ما نمي‌توانيم دروازه‌هاي كشور را ببنديم.
 
وي با بيان اينكه عده‌اي براي درس‌خواندن به خارج از كشور سفر مي‌كنند، گفت: ما نباید از رفتن آنها ناراحت شويم.
 
‌كانديداي انتخابات رياست جمهوري با اشاره به اينكه تعدادي از فارغ‌التحصيلان ما به خارج از كشور رفته‌اند و هرگز به ايران برنگشتند افزود: راه اينكه اين تعداد كم مجددا به ايران برگردند اين است كه در علوم و فنون پيشرفت صورت گيرد، به طوري كه بايد موسسات پژوهشي را كه در سطح جهاني باشد ايجاد كنيم تا نيروها جذب جاهاي ديگر نشوند.  
 
حداد عادل با تاكيد بر اينكه بايد در مرزهاي دانش سرمايه‌گذاري عظيمي صورت گيرد تا از فرار مغزها جلوگيري شود، اظهار داشت: براي دانشجويان برنامه‌هاي بسياري را در نظر گرفته‌ام.
 
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه چه برنامه‌اي براي جوانان ايراني و براي جلوگيري از فرار مغزها داريد، اضافه كرد: شما جوانان ابتدا بايد خوب درس بخوانيد،‌به گونه‌اي كه وقتي برگشتيد با دست پر به ميهن خدمت كنيد و ما هم تلاش خواهيم كرد كه زمينه را براي دانش و تخصص شما فراهم كنيم.  
 
‌كانديداي انتخابات رياست جمهوري با اشاره به اينكه در سال 57، 175 هزار دانشجو با 36 ميليون جمعيت در كشور وجود داشت اين در حالي است كه اكنون با 80 ميليون جمعيت اين ميزان به 4.5 ميليون دانشجو رسيده است تصريح كرد: ما در هر شهر مهمي دانشگاه داريم و در تمام اين دانشگاه‌ها به اساتيد و متخصصين خبره احتياج داريم.  
 
حداد عادل با اشاره به اينكه در ايران زمينه كار فراهم است گفت: با گسترش مراكز صنعتي و پژوهشي زمينه براي جذب دانش‌آموختگان و جلوگيري از فرار مغزها فراهم خواهد شد.  
 
وي با اشاره به اينكه بايد بخش خصوصي هم در اين زمينه اقدامات لازم را به عمل آورد، ادامه داد: بخش خصوصي هم بايد پابه‌پاي دولت همكاري كند.  
 
‌كانديداي انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه براي افزايش حضور زنان در جامعه چه برنامه‌اي داريد، افزود: زنان نيمي از جمعيت كشور هستند و از نظر بهره هوشي كم از مردان ندارند.  
 
حداد عادل با بيان اينكه امروزه ما شاهد رشد علمي و آموزشي زنان در كشور هستيم، اظهار داشت: بنده 50 سال پيش كه در رشته فيزيك مشغول به تحصيل بودم در يك كلاس 70 نفري سه خانم در كلاس شركت داشتند اما امروز اين تعداد برعكس شده است.  
 
وي با اشاره به اينكه امروز در جمهوري اسلامي ايران زمينه براي حضور زنان فراهم است، بيان كرد: زماني كه امام خميني (ره) در پاریس به سر مي‌بردند خبرنگاران از ايشان پرسيدند كه اگر شما حكومت را به دست بگيريد تكليف زنان چه خواهد شد؟
 
‌كانديداي انتخابات رياست جمهوري با اشاره به فعاليت خود در دو موسسه محل خدمت گفت:‌ بيش از 50 درصد نيروهاي شاغل اين موسسات از دانشمندان و نويسندگان زن هستند.
 
حداد عادل اظهار داشت: در ايران هيچ خانمي به دليل زن بودن مشكلي براي پيشرفت و ترقي ندارد.
 
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه براي گسترش فرهنگ غني ايران چه برنامه‌اي داريد؟ افزود: بيشترين تجربه مديريتي بنده در عرصه آموزشي و فرهنگي بوده است به طوري كه سال‌ها در وزارت آموزش و پرورش و در فرهنگستان زبان و ادب فارسي مشغول به خدمت بوده‌ام.  
 
‌كانديداي انتخابات رياست جمهوري با اشاره به اينكه فرهنگ براي من اصل و اساس است، تصريح كرد:‌ ما اگر بخواهيم عالم نو بسازيم بايد ابتدا آدم نو بسازيم.
 
حداد عادل با اشاره به اينكه فرهنگ را در ابعاد مختلف آموزش و پرورش، هنر، آموزش عالي، كتاب،‌ورزش و بخش‌هاي ديگر مهم مي‌دانم بيان كرد: بايد براي هر يك از اين بخش‌ها برنامه‌هاي مدوني داشته باشيم.  
 
وي ادامه داد: بنده به عنوان معلم قديمي، مترجم و علاقمند به شعر و ادب فارسي بيشترين دلبستگي را به فرهنگ دارم،‌بنابراين يكي از وظايف دولت جمهوري اسلامي ايران نسبت به ايرانيان خارج از كشور ارائه خدمات فرهنگي مناسب است.  
 
‌كانديداي انتخابات رياست جمهوري با اشاره به اينكه ايرانيان خارج از كشور بايد عقيده خود را نسبت به مسائل ديني حفظ كنند گفت: من تاكيد مي‌كنم كه يكي از مهمترين خدمات فرهنگي به ايرانيان خارج از كشور آموزش زبان فارسي است.
 
حداد عادل با بيان اينكه مادران ايراني خارج از كشور بايد اهتمام داشته باشند كه در منزل با فرزندان خود فارسي صحبت كنند، افزود: بايد دايره واژگان لغات فارسي توسعه يابد.
 
وي با اشاره به اينكه بايد برنامه‌اي مدون، منظم و گسترده‌اي را براي آموزش زبان فارسي به ايرانيان خارج از كشور داشته باشيم اضافه كرد: در سال‌هاي اخير با استفاده از تجربه‌اي كه بقيه ملت‌ها در آموزش زبان به ديگران داشته‌اند بنيادي را در ايران به نام بنياد سعدي تاسيس كرده‌ايم به طوري كه اساسنامه آن در شوراي عالي فرهنگي تصويب شد و بنده هم مسئول اين بنياد هستم.  
 
‌كانديداي انتخابات رياست جمهوري با اشاره به اينكه بنياد سعدي كار خود را از سال 92 آغاز كرده است خاطرنشان ساخت: در اين بنياد قصد داريم تا از ايرانيان خارج از كشور پشتيباني كنيم و فضاي مجازي را براي آموزش منظم زبان فارسي براي آنها مهيا سازيم تا از طريق اينترنت به آموزش زبان فارسي دسترسي داشته باشند.  
 
حداد عادل با تاكيد بر اينكه در آينده با تمام قوا سعي خواهم كرد كه بنيه ايرانيان خارج از كشور را تقويت كنم، گفت:‌بايد زبان فارسي را از آنچه كه تاكنون بوده جدي‌تر تقويت كرد.  
 
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه تعريف شما از دموكراسي چيست، اظها رداشت: دموكراسي به معني مردم‌سالاري و حاكميت ملت بر سرنوشت خود است.
 
‌كانديداي انتخابات رياست جمهوري بيان كرد: اين ملت ايران است كه براي ملت خود تصميم مي‌گيرد و هيچ قدرت خارجي در اداره كشور ما نفوذ و تسلطي ندارد به گونه‌اي كه مردم، رئيس‌جمهور و نماينده مجلس خود را انتخاب مي‌كنند.
 
حداد عادل با تاكيد بر اينكه امروزه دموكراسي در ايران نهادينه شده است، ادامه داد: دموكراسي در ايران به يك الگو براي ساير ملت‌ها تبديل شده است.
 
وي با اشاره به اينكه آزادي سياسي لازمه دموكراسي است، اظهار داشت: آزادي سياسي روي ديگر دموكراسي است.  
 
‌كانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت: آزادي نعمتي است كه بايد قدر آنرا دانست به گونه‌اي كه بدون آن پيشرفتي در كشور ممكن نخواهد بود.
 
حداد عادل در پاسخ به سوال پاياني مجري برنامه مبني بر اينكه چه برنامه‌اي براي رفاه اجتماعي مردم داريد اضافه كرد:‌ما بايد سعي كنيم از طريق مذاكره و گفتگو تا جايي كه ممكن است به تفاهم برسيم و مسئله تحريم را حل كنيم.  
 
وي با اشاره به اينكه اين مسئله يك ديپلماسي قوي را مي‌خواهد خاطرنشان ساخت:‌بايد با حفظ عزت و استقلال خود روند تحريم را متوقف كنيم.  
 
‌كانديداي انتخابات رياست جمهوري در ادامه با بيان اينكه با مديريت خوب اقتصادي و استفاده از دانشمندان با تجربه بايد بازار را كنترل كنيم،‌ اظهار داشت: انشاءالله از اين طريق بتوانيم از مشكلات ناشي از تحريم عبور كنيم.  
 
حداد عادل گفت:‌ بايد تهديد تحريم را به يك فرصت تبديل كرد.
 
وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص اينكه برنامه شما براي نظام آموزشي كشور چيست، گفت: من يك معلم هستم و مسئول دو دبيرستان كه بهترين فارغ‌التحصيلان را تربيت مي‌كند بنابراين سالهاست كه در عرصه آموزش و پرورش خدمت مي‌كنم.  
 
‌كانديداي انتخابات رياست جمهوري با اشاره به اينكه با مقوله آموزش و پرورش به خوبي آشنا هستم، افزود: ما بايد با تمام توان به تقويت آموزش وپرورش بپردازيم و بايد شأن معلم را پاس بداريم.  
 
حداد عادل با اشاره به اينكه قدم اول براي رسيدن به افق روشن را بايد در آموزش و پرورش برداشت خاطرنشان ساخت: توسعه سياسي و توسعه اقتصادي دو روي يك سكه هستند به طوري كه كشور فقير از نظر سياسي آسيب‌پذير است و بالعكس.
 
وي با بيان اينكه ما بايد در چارچوب قانون اساسي توسعه سياسي را مهم بدانيم افزود: بايد از همه ظرفيت‌ها براي ساختن ايراني آباد استفاده كنيم.  
 
 ‌كانديداي انتخابات رياست جمهوري آخرين سخن خود را به ايرانيان خارج از كشور اينگونه اظهار كرد: هر كجا كه هستيد دلتان براي ايران در تپش باشد و براي ايران همه چيز را بخواهيد و ايران را هيچوقت فراموش نكنيد زيرا ما همه شما را فراموش نخواهيم كرد.  

انتهاي پيام/  


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار