"آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان، يکشنبه شب در کنفرانس مطبوعاتي مشترک با "لي کچيانگ" نخست وزير چين، با اشاره به کشمکش‌ها بين اتحاديه اروپا و چين بر سر صفحات خورشيدي و تجهيزات مخابراتي اعلام کرد؛ آلمان و چين سياست حمايت از توليد داخلي را رد مي کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، صدر اعظم آلمان تحت فشار صنعت آلمان که در جنگ تجاري با چين احتمالا ضرر هنگفتي متحمل مي شود، اعلام کرد؛ همه تلاش خود را براي يافتن راه حلي از طريق گفت‌وگو و گرفتار نشدن در نوعي رويارويي که در نهايت به اعمال تعرفه‌هاي گمرکي متقابل منجر شود به کار مي گيرد.

کميسيون اروپا به تازگي به کشورهاي عضو اتحاديه اروپا پيشنهاد کرد؛ به منظور حمايت از شرکت‌هاي اروپايي توليد کننده صفحات خورشيدي که در معرض نابودي قرار گرفتند و رقابت غيرمنصفانه با چين را محکوم مي‌کنند، پنجم ژوئن نرخ متوسط 47 درصد ماليات موقت را بر صفحات خورشيدي وارداتي از چين تصويب کنند.

اين کميسيون قرار است تا ماه دسامبر نظر خود را درباره مجازات‌هاي قطعي احتمالي در اين خصوص اعلام کند.

پکن نيز در واکنش اعلام کرد؛ تحقيق ضد قيمت شکني را در مورد لوله‌هاي بدون درز که به ويژه از اتحاديه اروپا وارد مي شوند، آغاز مي کند.

سفر لي کچيانگ به آلمان که نخستين سفرش به آلمان از زمان انتخاب به عنوان نخست وزير چين بود، تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت. وي بار ديگر مخالفت خود را با تصميم اتحاديه اروپا براي اعمال ماليات بر صفحات خورشيدي چيني اعلام کرد.

لي کچيانگ گفت: "ما قاطعانه اين تصميم را رد مي کنيم و معتقديم چنين تصميمي نه تنها مشاغل را در چين به خطر مي اندازد بلکه به منافع شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان اروپايي نيز ضربه خواهد زد و درنتيجه پيامدي منفي خواهد فرستاد."

مبادلات تجاري بين اتحاديه اروپا و چين در سال 2012 به 546 ميليارد دلار رسيد اما کسري تجاري اتحاديه اروپا در مقابل چين رو به افزايش است و از 122 ميليارد دلار گذشته است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: آلمان ، چین ، جنگ ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار