«نامه‌های فهیمه» و «حرمان حور» عنوان دو اثر از علیرضا كمری است كه در انتشارات سوره مهر به به چاپ‌های مجدد رسیده‌‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر، در كتاب «نامه‌های فهیمه» كه به چاپ بیست و دوم رسیده است در فهرست آن عناوینی چون «نامه‌های فهیمه درچهار بخش سرآغاز نامه، یادداشتها، نامه‌ها و ضمیمه‌ها گردآوری شده» دیده می‌شود.

 
در بخش نامه‌ها كه در حقیقت موضوع و محتوای اصلی این كتاب است، نخست نامه‌های نه‌گانه مرحوم فهیمه به همسر شهیدش غلامرضا صادق زاده و سپس نامه های غلامرضا به فهیمه آورده شده است. پس از شهادت غلامرضا و ازدواج فهیمه با علیرضا (برادر غلامرضا) و عزیمت وی به جبهه جنگ مجموعاً فهیمه ١٨ نامه به وی نوشته است كه نامه‌ها بیانگر اندیشه و نقش مرحوم فهیمه بابائیان پور در طول زندگی پر فراز و نشیب او در جنگ است.

 
علیرضا كمری درباره نحوه گردآوری كتاب اظهار داشت: قریب به بیست سال پیش مادر فهیمه بابائیان پور تعدادی از این نامه‌ها را برای چاپ به روزنامه جمهوری اسلامی ارسال كرد كه من اولین بار از طریق علی عظمائیان با نامه‌ها آشنا شده٬ مصم به گردآوری و چاپ این كتاب شدم.

 
وی ادامه داد: اگر چه چاپ اول كتاب در ابتدای دهه هفتاد صورت گرفته است ولی این كتاب هنوز بعد از گذشت قریب به دو دهه٬ به لحاظ موضوعی ٬ مضمونی و عاطفی قابل اعتنا و محل توجه می باشد.

در بخش از كتاب آمده است: و با سلام بر عزیز دور از من٬ مهربان همسرم و فداكار رزمنده و بهترین عزیزم٬ غلام رضا عزیز.بی هیچ مقدمه شروع می‌كنم٬ بگذار از بهترین ساعات این مدت٬ بعد از رفتن تو٬ سخن گویم٬ از آن زمان كه با جمعی از دوستانم به قم و جمكران رقتیم. همچون عاشقی بودم كه منتظر دوست و مرادش می‌شتابد. ولی چه فایده !ما كه مرادمان را ملاقات نكردیم.

 
گفتنی است كتاب «نامه های فهمیه» جزو كتب سیمین انتشارات سوره مهر است. نشان سیمین به كتبی اختصاص دارد كه از نظر موضوع، مورد استفاده و توجه بانوان است.

 
فهمیه بابائیان پور در فروردین ١٣٤٣ در خانواده‌ای كه سنت٬ رسم، اندیشه و ارزش آن در اسلام بود به دنیا آمد و در هفتم فروردین ١٣٦٧ در حادثه‌ای ناگهانی درگذشت.

 
كتاب دیگر از علیرضا كمری «حرمان حور «است كه به چاپ پانزدهم رسیده است. «حرمان هور» دست نوشته‌های شهید احمدرضا احدی بوده كه به اهتمام علیرضا كمری جمع آوری شده است.

 
این كتاب حاوی دست نوشته‌ها و خاطرات شهید احمدرضا احدی در دوران جنگ ایران و عراق است كه اولین بار در سال67 منتشر شده‌اند.

 
یادداشت‌های شهید احدی انعكاس دهنده وقایعی در جبهه‌های جنگ ایران و عراق است كه در نوع خود بدیع و دست نخورده است.

 
یاددشت‌هایی از عملیات‌های مختلف، شهادت هم‌رزمان‌، خاطرات شخصی و ... تمام یادداشت‌های این اثر در نوبت‌های متوالی در روزنامه اطلاعات به چاپ رسیده است.

 
احمدرضا احدی در آبان ماه سال 1345 خورشیدی در شهرستان اهواز در خانواده‌ای مذهبی و سنتی زاده شد.وی با شروع جنگ تحمیلی همراه خانواده به زادگاه پدر و مادر خویش (ملایر) بازگشت. سال 64 در رشته پزشكی وارد دانشگاه شد. وی همزمان در این دوران در جبهه‌های جنگ حضور داشت و در تمامی نبردها از نفرات فعال گردان‌ها و دسته‌ها بود. در مدت چهار سال حضور در جبهه بارها مجروح شد و سرانجام در عملیات كربلای 5 در اسفند ماه سال 65 به شهادت رسید.

 
كتاب «نامه‌فهیمه» و «حرمان هور» تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است كه توسط انتشارات سوره مهر به ترتیب به چاپ‌های بیست و دوم و پانزدهم رسیده اند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.