وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه‌های اتصال خط ریلی سرخس - جمهوری آذربایجان، خسروی و شلمچه به عراق، چابهار به دریای جنوب، ایران به ترکمنستان، قزاقستان و چین در حال اجراست و با اتمام این پروژه‌ها شبکه ریلی ایران به دنیا وصل می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ علی نیکزاد در افتتاح پروژه راه‌آهن شوشتر - هفت تپه اظهار کرد: دولت نهم و دهم با حضور احمدی‌نژاد توانست مسئولان نوکر و خادم ملت هستند را تبیین کند و در این باره مصادیق بسیار زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به برخی از مصادیق این ادعا گفت: دولت نهم و دهم تبیین کرد که چگونه صبحانه نان و پنیر بخوری و 17 ساعت کار کنی و یا وزرا به جاهایی برای بازدید بروند که حتی هنوز مدیران کل نرفته‌اند که این‌ها همه مصادیقی برای خادم بودن مسئولان برای مردم و ملت هستند.

وی با اشاره به اینکه دولت احمدی‌نژاد شعارهای زیادی داده است، گفت: با استدلال ثابت می‌کنم که شعارهای صادر شده از سوی دولت نهم و دهم همگی برگرفته از دستورات و سنت رسول‌الله است.

*راه‌آهن کشور مصداق کار بسیجی و زیربنایی است

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: هرآنچه در شرایط کنونی در راه‌آهن کشور شاهد هستیم نمادی از فعالیت زیربنایی و توسعه محور است که در دولت نهم و دهم آغاز شده است.

وی با اشاره به برخی آمار گفت: در ابتدای دولت نهم در کشور 11 هزار کیلومتر خط ریلی وجود داشت ولی در شرایط کنونی توانسته‌ایم 2 هزار و 500 کیلومتر خط ریلی به مسیرهای راه‌آهن کشور اضافه کنیم.

نیکزاد با اشاره به اینکه خطوط ریلی زیادی در کشور در حال احداث است، گفت: در حال حاضر مسیرهای ریلی زیادی در خوزستان و کشور در حال احداث است که میزان آن‌ها از 8 هزار و 500 کیلومتر می‌گذرد.

*راه‌آهن ایران در حال اتصال به کشورهای همسایه

وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن کشور در شرایط کنونی برای اتصال به کشورهای همسایه برنامه‌ریزی‌های زیادی دارد و پروژه‌های متعددی در این باره در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه‌های اتصال خط ریلی سرخس - جمهوری آذربایجان، خسروی به عراق، شلمچه به عراق، چابهار به دریای جنوب، اتصال ایران به ترکمنستان، قزاقستان و چین در حال اجراست و با اتمام این پروژه‌ها ایران به دنیا وصل خواهد شد./س
برچسب ها: ایران ، شبکه ، وصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.