مدیرکل شیلات گلستان از آغاز ذخیره سازی پست لارو میگو در سایت میگوی گمیشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ، "علی اکبر پاسندی" افزود: ذخیره سازی بچه میگو در سالجاری یک ماه زودتر از سال گذشته انجام شده است و در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، شیلات گلستان درصدد است تا شعار مقام معظم رهبری در حوزه شیلات را تحقق بخشد.
پاسندی با بیان اینکه تاکنون 9 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی شده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود تعداد 40 میلیون قطعه بچه میگو تا پایان دوره ذخیره سازی شود.
وی با اشاره به میزان تولید میگو در سال گذشته گفت: در سال گذشته تولید میگو در 6 مزرعه در 120 هکتار مساحت کل و 85 هکتار مساحت مفید انجام شده بود و با ذخیر ه سازی 5/15 میلیون قطعه بچه میگو به میزان 171 تن میگو تولید داشته ایم.
مدیرکل شیلات گلستان افزود: امسال پیش بینی می شود 320 هکتار از مزارع سایت میگوی گمیشان با مساحت مفید 240 هکتار برای تولید میگو اختصاص یافته است و به میزان 40 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره ساز ی خواهد شد.
پاسندی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از 450 تن میگو تولید شود که این میزان نسبت به سال گذشته حدود 3 برابر رشد خواهد داشت.
به گفته وی، هر 20 کیلوگرم میگو معادل یک بشکه نفت ارزآوری اقتصادی دارد و تولید میگو در استان به عنوان یک درآمد غیرنفتی خوب، موجب رونق اشتغال پایدار در استان می شود.
مدیرکل شیلات گفت: در سال گذشته 171 تن میگو در سایت میگوی گمیشان تولید شده است که از این میزان 130 تن صادر شده و هر کیلوگرم میگو به قیمت 5/5 دلار بفروش رسیده است و بیش از 700 هزار دلار ارزش صادراتی داشته است.
پاسندی افزود: پیش بینی می شود ارزش اقتصادی میگوی تولید شده در سایت میگوی گمیشان در سالجاری به بیش از دو میلیون دلار برسد.
وی با بیان اینکه تاکنون پست لارو میگو از استان هرمزگان وارد می شده است، گفت: امسال با تلاش محققان و کارشناسان شیلات ایران و استان، موانع از سر راه تولید پست لارو برداشته شده است.
مدیرکل شیلات گلستان اظهار امیدواری کرد: بچه میگوهای ذخیره سازی شده در مدت 120 روز از وزن 200 میلی گرم به 15 الی 16 گرم برسند و امسال شاهد رشد چشمگیر میگو تا میزان 4 تن در هکتار با سیستم هوادهی خواهیم بود.
به گفته وی، 20 درصد میگوی تولید شده در استان برای مصارف داخلی بوده و 80 درصد آن به کشورهای دیگر صادر می شود.
وی افزود: به دلیل شوری مناسب آب دریای خزر نسبت به آبهای آزاد، میگوی تولید شده در استان گلستان کیفیت گوشت بهتری داشته و از استقبال خوبی برخوردار است./ب

 
برچسب ها: آغاز ، ذخیره ، میگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.