پايگاه خبري-تحليلي اوراسياريويو در مقاله اي تحت عنوان "ايران چگونه به پيشواز انتخابات مي رود" که در پايگاه تحليلي "اوراسيا ريويو" منتشر شده به اين موضوع اشاره دارد که فارغ از اختلاف نظرهاي سياسي هر فردي که رييس جمهور آينده ايران اسلامي شود قاطعانه بر حق مسلم هسته اي ملت ايران تاکيد خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اوراسيا ريويو؛ "جمال کانژ"  نويسنده با اشاره به روند برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران در کشورمان مي افزايد "انتخابات ايران پيش روست. به گزارش رسانه هاي داخلي آن کشور 686 نفر براي شرکت در انتخابات رياست جمهوري نامزد شده بودند که از ميان آنان صلاحيت 8 نفر براي شرکت نهايي در رقابت انتخاباتي که قرار در تاريخ 14 ژوئن (24 خرداد) برگزار گردد از سوي شوراي نگهبان تاييد شده است. شوراي نگهبان صلاحيت رسيدگي به صلاحيت نامزدهاي شرکت رد انتخابات رياست جمهوري را دارد و 12 نفر عضو دارد که نيمي از آنها را مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران تعيين مي نمايند." 

نويسنده با اذعان به تفاوت مردم سالاري ديني کشورمان با دموکراسي منحط غربي مي افزايد "صاحب نظران غربي اظهار مي دارند که شيوه حکومت مردم سالاري در ايران چندان سنخيتي با دموکراسي هاي غربي ندارد. اين سخن درست است اما در ايران مقام رييس جمهوري منتخب مردم آن کشور است. همچنين از هم اکنون مشخص است که هر فردي که به مقام رياست جمهوري ايران برسد قويا از ادامه برنامه صلح آميز هسته اي آن کشور حمايت خواهد کرد." 

نويسنده در ادامه با اذعان به کارشکني هاي کشورهاي غربي در بحث مذاکرات هسته اي نمايندگان کشورمان با نمايندگان کشورهاي عضو گروه 1+5 مي افزايد "کشورهاي غربي در حالي از پيشرفت برنامه هسته اي ايران ابراز نگراني مي کنند که خود به رژيم صهيونيستي براي ساخت نيروگاه هسته اي کمک کرده بودند. براي مثال مي توان به دولت فرانسه اشاره کرد که در اواخر دهه 1950 ميلادي براي رژيم صهيونيستي نيروگاه هسته اي تاسيس نمود. دولت انگليس نيز در سال 1959 ميلادي راکتور آب سنگين را براي صهيونيست فراهم کرد. به همين خاطر است که کشورهاي غربي تاکنون در رسيدن به توافقي با ايران بر سر برنامه هسته اي آن کشور موفق نبوده اند.

غربي ها در مورد بحران سوريه و منازعه فلسطينيان و رژيم صهيونيستي نيز با جمهوري اسلامي ايران اختلاف نظري جدي دارند. براي غلبه بر اين موضوع غرب بايد نگريستن به تحولات خاورميانه از دريچه ديد رژيم صهيونيستي را کنار گذارد. همچنين کشورهاي غربي بايد صهيونيست ها را قانع کنند تا به ايجاد منطقه عاري از سلاح هسته اي پايبند باشند." 




برچسب ها: ایران ، هسته ای ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار