رييس‌جمهور گفت: مديريت و كشورداري در ايران بايد با نگاه تاريخي ، جهاني، فراحزبي و فرانژادي باشد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد ظهر امروز (يكشنبه) در مراسم افتتاح پروژه‌هاي ملي زيرساخت ارتباطات و فناوري اطلاعات كشور با تسليت شهادت حضرت زينب (س) به ملت ايران و جامعه بشري ارتباطات و اطلاعات را مسئله اصلي انسان دانست و گفت: خدا انسان را خلق كرده تا به بالاترين مراتب انساني دسترسي پيدا كند و براي اين منظور استعدادهاي بزرگي در نهاد انسان قرار داده و از او خواسته كه با تلاش و البته بهره گيري از پيام آوران الهي همه استعدادها را در وجود خود شكوفا كرده و به قدري خود را ارتقاء دهد كه آينه تجلي خدا در روي زمين باشد.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: انسان بايد تمام صفات و اسماء الهي را در وجود خود متجلي كند و به قدري بزرگ شود كه بر تمام هستي احاطه يافته و آن را تحت اراده خود درآورد.

احمدي‌نژاد با طرح اين سوال كه بستر تحقق هدف اصلي از خلقت انسان چيست، اظهار داشت: بستر معنوي آن را مي توان ارتباط با خدا دانست و بستر مادي و عيني آن ارتباطات و اطلاعات است.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: ويژگي‌هاي انساني انسان زماني فرصت بروز و ظهور پيدا مي كند كه با ساير انسانها ارتباط برقرار كند اگر ارتباط با انسان نباشد مفهوم انسان آشكار نمي شود همه ارزشهاي انسان در ارتباط بين انسان‌ها با ساير انسان‌ها متجلي مي‌شود.

احمدي‌نژاد علم و دانش را بستر ديگر تحقق هدف اصلي از خلقت انسان دانست و گفت: هر چقدر ارتباطات گسترده‌تر و دانش انسان انبوه‌تر باشد فرصت شكوفايي انسان مهياتر خواهد بود. انسان براي احاطه بر جهان و هستي نيازمند دانش و ارتباطات است چنانچه اگر ارتباطات گسترش يابد انسان مي تواند هر زمان به همه جا دسترسي داشته باشد. شبكه اطلاعاتي و ارتباطاتي تمام دانش بشري را در يك لحظه به دانش امروز انسان پيوند مي زند.

وي با تاكيد بر ضرورت حركت به سمت ارتقاء شبكه‌هاي ارتباطاتي گفت: اينكه چنين فكر شود كه با محدود كردن ارتباطات مي توان آدمها را حفظ كرد، حرف غلطي است. انسان در ارتباط و دريافت و پرداخت اطلاعات بزرگ مي شود اينكه فردي هراس داشته باشد كه آمدن هر موجي او را با خود خواهد برد بايد در خودم شك كند. كدام انديشه مي تواند برتر از انديشه الهي و كدام منطق مي تواند بالاتر از منطق ناب انساني باشد كه امروز ملت ايران از آن برخوردار است.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: احكام الهي از جمله عدالت و پاكي در جامعه فرهيخته، انديشمند و رشد يافته امكان اجرا دارد و در دوره جاهلي اصولاً امكان اجراي عدالت وجود ندارد.

احمدي‌نژاد گفت: نقطه كمال يك جامعه جايي است كه در آن همه انسانها رشد يافته، بزرگ، انديشمند، عالم و متفكر باشند و همه بايد به دنبال تربيت انسانهايي با انديشه قوي باشند.

رييس‌جمهور با بيان اينكه جامعه بشري به سمت ارتباطات و دسترسي به اطلاعات نامحدود حركت مي‌كند، اظهار داشت: بايد فراتر از برخي نگاه‌هاي محدود و كوته بينانه با گسترش شبكه هاي ارتباطاتي از مرزهاي دانش در اين زمينه عبور كنيم.

رييس‌جمهور گفت: اگر هر جايگاه آرماني هم براي ايران فرض شود، رسيدن به آن جايگاه مستلزم تكيه بر داشته‌هاي سرزميني ايران چه از لحاظ جغرافيايي و چه به لحاظ نيروي انساني است و پيشرفت بر اين اساس موجب مي شود كه با برخي تحولات دستخوش تغيير نشود.

وي با بيان اينكه ايران از جهات گوناگون از مزيت هاي گوناگوني برخوردار است، اظهار داشت: ايران به لحاظ تاريخي، فرهنگي، جغرافياي سياسي و جغرافياي درون سرزميني از ويژگي‌هاي ممتازي برخوردار است كه بايد از اين ظرفيت ها به طور كامل استفاده كرد.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: ملت ايران پرچمدار صلح در جهان است و اتفاقا ايستادگي در برابر ظلم در واقع پاسداري از صلح است و پذيرش ظلم معنايي جز ريشه كن كردن صلح ندارد.

احمدي‌نژاد گفت: امروز بايد در هر شرايطي بر داشته هاي خود به خصوص در زمينه ارتباطات تكيه كنيم؛ چرا كه ايران در مسير طبيعي ارتباطات قرار دارد و البته برخي نگاههاي محدود و كوته بيني هايي در اين زمينه وجود دارد كه بايد از آن عبور كرد؛ چرا كه حركت در اين مسير نه تنها موجب مي شود كه سرمايه هاي جهان به سمت ايران سرازير شود بلكه موجب تقويت امنيت كشورمان نيز خواهد بود.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: از آنجايي كه ايراني ها ملتي برون گرا هستند و در هر جاي دنيا آثار فرهنگي از خود به جاي گذاشته اند، لذا هر چقدر ارتباطات گسترش يابد به نفع فرهنگ ملت ايران خواهد بود.

احمدي‌نژاد گفت: متاسفانه برخي ها به دليل اينكه خودشان كوچك هستند ملت را كوچك مي‌پندارند در حالي كه ايراني‌ها فراتر از تعصبات قومي و نژادي حقيقت دين را دريافت كرده و پاي آن ايستادگي كردند و در مقاطعي اشغالگران را هضم كرده و فرهنگ خود را به آنان غالب كردند البته طرح اين مطالب يك احساس ناسيوناليستي نيست بلكه يك نعمت الهي است.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: مديريت و كشورداري در ايران بايد با نگاه تاريخي، جهاني، فرا حزبي و فرا نژادي باشد.

رييس‌جمهور خطاب به دست اندركاران اجراي پروژه‌هاي ملي فناوري اطلاعات در كشور گفت: بايد در هر موضوع انساني و در مسير پيشرفت كشور، قله آن را هدف قرار داد و دستيابي به مرز دانش روز دنيا در آن عرصه توجه داشت چرا كه ملت ايران بايد پرچمدار و پيشتاز ملت‌ها در جهان باشد.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: استفاده از داشته‌هاي سرزميني به معناي عدم استفاده از تجربيات ديگران نيست بلكه بايد حداكثر تبادل و ارتباط را داشت اما نقطه ايستادن‌مان بايستي موجوديت خودمان باشد و در چنين صورتي است كه شكست ناپذير بوده و پيشتاز خواهيم بود.

رييس‌جمهور مجموعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات را مجموعه خودباور و متخصص دانست كه كارهاي بزرگي انجام دادند و با قدرداني از مسئولين و تلاشگران اين وزارتخانه اقدام آنها را در راه اندازي پروژه‌هاي ملي ارتباطاتي، بزرگ و ارزشمند دانست و از آنان خواست ظرفيت اين پروژه‌ها را هر چه بيشتر ارتقا دهند.

احمدي‌نژاد در پايان اظهارات خود با تأكيد بر اينكه هيچ دستگاهي حق دخالت در تبديل وضعيت كاركنان را ندارد، به مسئولين وزارت ارتباطات توصيه كرد در سازماندهي نيروي انساني خود نيز پيشتاز بوده و در تبديل وضعيت نيروي انساني گام بردارند.

رييس‌جمهور همچنين در جريان افتتاح پروژه VOIP در تماسي با سفير جمهوري اسلامي ايران در سوريه گفت: بعضي از ماهها در سال وجود دارد كه مهم و تاريخ ساز هستند كه از جمله اين ماهها ماه خرداد، اهميت خاصي دارد و اتفاقاتي كه در خرداد ماه رخ داده اتفاقاتي بوده كه حتي در سطح جهاني نيز تاثيرگذار بوده است حركت امام راحل(ره) از نيمه خرداد آغاز شد و ايشان در نيمه خرداد نيز به آسمان پر كشيدند. خرمشهر كه نقطه عطف تقابل ملت ايران با استكبار بود در خرداد آزاد و به آغوش ملت بازگشت و همينطور جنوب لبنان در خرداد به نفع ملت اين كشور به پيروزي رسيد.

 احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: پيام حوادث خرداد راه روشن آينده و راه ساختن جهاني عاري از ظلم و ستم و استكبار و سرشار از مهرباني و كرامت براي همه انسانهاست.

رييس‌جمهور همچنين با اشاره به اوضاع سوريه اظهار اميدواري كرد؛ با تفاهم ملي و انتخابات آزاد و احترام به حقوق مردم و كنار گذاشتن سلاح در سوريه امنيت، آرامش، همبستگي و يكپارچگي و بازسازي سوريه آغاز شود.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار