مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان همدان گفت : استان همدان رتبه دوم معادن کشور از نظر تعداد و رتبه سوم از نظر ظرفيت را به خود اختصاص داده است.

سیاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  همدان گفت: ملاير با داشتن ذخاير معدني چون سيليس، فلدسپات، سنگ آهن و آندالوزيت سهم قابل توجهي از اين ذخاير را از نظر تعداد و ظرفيت معادن به خود اختصاص داده است.
وی  گفت: ملاير بيشترين ذخاير فلدسپات و سيليس استان همدان را دارد و تامين کننده نيازهاي استان در اين زمينه است.
گفت : با توجه به اينکه ملاير ساليانه ظرفيت برداشت بيش از يک ميليون و 400 هزار تن مواد معدني را دارد، برداشت واقعي مواد معدني نيز 700 تا 800 هزار تن است که بيش از اين ميزان نيز مي توان از معادن ملاير برداشت کرد.
سیاری گفت : مواد معدني استخراج شده از معادن ملاير داراي کاربري صنعتي است و در ساخت کاشي، سراميک، سيمان، صنايع نسوز، بلور و شيشه و کريستال مصرف مي شود.
وی همچنين درباره  واگذاري برخي معادن به روستاييان خاطرنشان کرد: برخي معادن که داراي معارض نباشد را مي توان به روستاييان محلي واگذار کرد.
وي با بيان اينکه براي حل مشکلات معدن بايد با نگاه مثبت برخورد کرد، اظهار داشت: معدن سرمک ملاير با وجود اينکه در محدوده منطقه حفاظت شده لشگردر واقع شده، مشکلاتي براي آن به وجود آمده که بايد رفع شود.
وی گفت : در صدد فعال کردن نمايندگي معدن در سطح شهرستان ها هستيم که فعال شدن اين نمايندگي در همه شهرستان ها مصوب شده است.
هم اکنون؛ 80 واحد صنعتي از صنايع وابسته به مواد معدني با يک هزارو 297 نفر اشتغال در اين شهرستان در حال فعاليت است./ب
برچسب ها: اختصاص ، رتبه ، معادن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.