صائب دارای شعر های فراوانی است اما تا کنون دیوان جامعی ازاین شاعر پدید نیامده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دکتر "غلامرضا کافی" ، استاد دانشگاه شیراز با بیان این مطلب گفت:  صائب , شاعری مضمون پرداز , اخلاق گرا با بیان هنری است .

 وی اظهار داشت:  صائب ,شاعر صاحب فکری است که علاوه بر ویژگی مضمون گرایی ، معناگرا نیز هست و می توان با تفرج در شعر وی به میزان قابل توجهی از دریافت های تعلیمی، حکمی و اخلاقی دست یافت.

استاد دانشگاه شیراز با تاکید بر لزوم توجه به جریان شناسی شعر صائب گفت: امروزه به شعر اخلاقمدار توجه کمتری شده است و باید در کنگره های ادبی به معرفی صائب به عنوان شاعر مضمون پرداز و اخلاق گرا با بیان هنری پرداخت.

استاد دانشگاه شیراز اظهار داشت: در حال حاضر در ادبیات ایران شعر تعلیمی با رویه آرایه های ادبی به دست فراموشی سپرده شده است.

کافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهجور ماندن سبک شعر صائب در جامعه گفت: اشعار صائب در جامعه وجود دارد اما غالبا نمی دانند که شعر متعلق به این شاعر است؛ به طور کلی بیشتر شاعران سبک هندی مهجور مانده اند.

این شاعر درباره علت مهجور ماندن صائب در دوران خود گفت:  کثرت شاعران در دوره صائب و نیز کم توجهی ایرانیان به مقوله شعر و ادب بعد از حمله مغول از جمله دلایل مهجور ماندن این شاعر است./ي2
برچسب ها: صائب تبریزی ، کنگره ، شاعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار