استاد "محمد قهرمان‌" بدون اغراق بخشی از ادبیات تاریخ کشورمان است.

"کامران شرفشاهی‌" شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: هنگام شنیدن خبر فوت "محمد قهرمان‌" بسیار متاثر شدم و درگذشت این استاد "فرزانه ضایعه‌ای دردناک برای شعر غزل و ادبیات ایران است.


وی ادامه داد: "استاد محمد قهرمان‌" بدون اغراق بخشی از تاریخ ادبیات کشور ما و خصوصا غزل‌سرایی کم‌نظیر بود که از خراسان درخشید.
"شرفشاهی‌" افزود: وی از چهره‌های تاثیرگذار در زمینه شعر و غزل و تصحیح بود که بارها مورد تشویق استاد "ملک‌الشعرای بهار قرار گرفت: وی دوستی نزدیکی با "استاد اخوان ثالث‌" داشت.
این شاعر کشورمان اظهار کرد: قهرمان بیشتر به سبک هندی رغبت داشت و نمی‌توان شان و جایگاه اشعار وی را در زبان فارسی نادیده گرفت.
وی ادامه داد: از آثار او می‌توان به "دم دربند عشق‌"، "حاصل عمر‌" و "خدای خودم‌" و از آثار تصحیح متون او می‌توان به تصحیح 6 جلدی "صائب تبریزی‌" تصحیح دیوان "حمید تهرانی‌" تصحیح "ابوطالب‌ کریم همدانی‌" و تصحیح "حاج محمد یاسر قدسی مشهدی‌" اشاره کرد که بیانگر جایگاه رفیع این شاعر و ادیب بزرگ است.
"شرفشاهی‌" افزود: یکی از ویژگی‌های قهرمان آمیختن سبک هندی با سبک خراسانی بود که از ظرفیتهای سبک خراسانی در اشعارش بهره گرفته است و جا دارد که شان وی و آثار وی بررسی و به جامعه معرفی گردد تا در حدی ادای دین زحمات این هنرمند و شاعر بزرگ شده باشد./ص
برچسب ها: شرفشاهی ، قهرمان ، شاعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار